A szépségiparnak új sztárja van - az egyik ország most történelmi csúcsra ért
GlobálDél-Korea kozmetikai exportja 22 százalékkal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest, és történelmi csúcsot ért el az idei év első negyedévében, a dél-koreai kultúra növekvő nemzetközi népszerűsége közepette. A cikk szerzője a Neumann János Egyetem Eurázsia Központjának a kutatója.
Az ország kozmetikai termékek exportja 2,3 milliárd dollárt tett ki a január-márciusi időszakban, ami 21,7 százalékkal haladja meg az előző év azonos három hónapos időszakát, jelentette a Dél-Koreai Vámszolgálat.
Az első negyedévben az exportadat a valaha volt legmagasabb. Dél-Korea kozmetikai exportja az előző években emelkedett majd visszaesett. 2021-ben az ország kozmetikai exportja történelmi csúcsot ért el, 9,22 milliárd dollárt, de 2022-ben 7,98 milliárd dollárra esett vissza a csökkenő kínai kereslet miatt.
Tavaly a kozmetikai export 8,49 milliárd dollárra emelkedett, és idén is folytatódik ez a növekvő tendencia.
A Dél-Koreai Vámhivatal szerint a dél-koreai kultúra növekvő népszerűsége világszerte hozzájárult ahhoz, növekedjenek ország szépségápolási termékeinek eladásai.
Az első negyedévben történelmi csúcsot ért el, 175-re nőtt azon országok száma is, ahová Dél-Korea exportálja kozmetikai termékeit. Az adatok szerint Dél-Korea 110 országba irányuló kozmetikai exportja is új rekordokat döntött. Továbbra is Kína volt a legnagyobb exportcélország 610 millió dollárral, ezt követi az Egyesült Államok 380 millió dollárral, Japán 240 millió dollárral, Vietnam pedig 150 millió dollárral.
Az adatok azonban azt is kimutatták, hogy a Kínába irányuló kozmetikai export az elmúlt években csökkent. 2021 első három hónapjában a Kínába irányuló kozmetikai export a teljes export 53 százalékát tette ki, de 2022 azonos időszakában ez az arány 32,7 százalékra, idén pedig 26,6 százalékra csökkent.
Termékenként a bőrápoló termékek exportja 25,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta az 1 milliárd dollárt, ami támogatta Dél-Korea kozmetikai exportjának növekedését az év első negyedévében.
A bőrápoló termékek exportja a teljes kozmetikai export 44,4 százalékát tette ki. A színes kozmetikumok, például rúzsok és körömlakk kiszállítása 360 millió dollár volt, ami a teljes forgalom 15,5 százalékát tette ki.
A szerző a Neumann János Egyetem Eurázsia Központjának a kutatója.