A koronavírus miatt brutálisan visszaesett a Zara forgalma, de már újra veszünk ruhákat
HírekEz év első felében a ruházati termékeket forgalmazó Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex nettó 195 millió euró veszteséget jelentett, Eladásai 37 százalékkal csökkentek.
A veszteséget elkerülhette volna, ha üzleteinek és online platformjainak integrációjára nem fordít 308 millió eurót - írja a reuters.
A május-július közötti három hónapban a vállalat már újra nyereséget könyvelt el. A 214 millió eurós második negyedévi nettó profit jócskán meghaladta a Refinitiv pénzügyi tanácsadó cég 96 millió eurós becslését.
A forgalom ugyanakkor 31 százalékkal visszaesett. A vásárlókat a koronavírus-válság távol tartotta a belvárosi vásárlóközpontoktól.
Az év első felében az online forgalom, a világszerte érzékelt kiskereskedelmi folyamatokhoz hasonlóan, 74 százalékkal emelkedett. Mivel sok üzletet bezártak és a mozgást helyenként korlátozták, a vásárlók, a vevők otthonról vásároltak.
Az Inditex, amely egyidejűleg a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius és az Oshyo márkák tulajdonosa is, közölte: üzletei 98 százalékát újra kinyitotta. A jelenlegi forgalom egyre inkább visszatér a normális szintre. Az online eladások élesen emelkednek, és helyreáll az üzletek értékesítése is.
A jelenlegi negyedévben az áruházi és az online forgalom augusztus 1. és szeptember 6. között javuló trendet követett, bár még 11 százalékkal elmarad az egy évvel korábbi szinttől.
Az otthoni munkavégzés elterjedése és a társasági események korlátozása a kényelmesebb stílus irányába mozdította el a ruházati forgalmat.
A Zara online applikációjának őszi kínálata ennek megfelelően kerékpározó és és a szabadban tevékenykedő modelleket mutat be, akik széles nadrágokat és lapos talpú cipőket hordanak.
Az Inditex részvényeinek árfolyama már azt követően emelkedésnek indult, hogy svéd versenytársa, a H&M a közelmúltban a negyedéves profit-előrejelzésnél jobb eredményekről számolt be. Saját jelentését követően az árfolyam újabb 5 százalékot ugrott.