A leállás ideje alatt is megkapják a bérüket a Suzuki dolgozói - akár 20-án újraindulhat a gyártás

Hírek2021. szept. 10.Dajkó Ferenc Dániel

A globális chiphiány okozta leállás miatt a növekedés.hu megkereste a Magyar Suzuki-t, hogy megtudjuk, mi várható az esztergomi autógyárban. Minden munkavállalóját kifizeti a leállás idejére is a Suzuki és fontos céljuk hogy minél nagyobb biztonságot nyújtsanak a dolgozóik részére. Egyelőre tartják az idei terveket, de most készletekből értékesítenek. A kisebb darabszámú modelleknél nincs megemelkedett várakozási idő.

A globális chiphiány komoly fennakadásokhoz vezetett az autógyártásban, ebből a világpiaci folyamatból a magyar gazdaság sem maradt ki. Augusztus végén

két hazai autógyár, a kecskeméti Mercedes és az esztergomi Suzuki is bejelentették, hogy rövidebb időre a hiány okozta kényszer miatt le kell állítaniuk a termelést.

Ennek kapcsán a növekedés.hu megkereste a Magyar Suzuki Zrt.-t, hogy megtudjuk, mi várható hazánk egyik legjelentősebb üzemében, ahol a magyarok kedvenc autómárkájának a modelljei készülnek.

Akár 20-án újraindulhat a termelés

Ha minden jól alakul, eddig úgy néz ki, nem lesz hosszú a kényszer szünet,

a leállást a szeptember 6. és 18. közötti időszakra tervezték,

és jelenleg arra készül a Suzuki, hogy szeptember 20-án újraindítják a termelést – tudtuk meg.

Mindenki megkapja a bérét

Ezen időszak alatt, tehát a szeptemberi leállás idején a bérek kifizetését minden munkavállalója számára biztosítja a vállalat.

A leállás egyébként a termelésben résztvevő, megközelítőleg 2000 dolgozót érinti.

A hazai autógyártó célja körülményektől függetlenül évek óta az, hogy a saját munkaerőállományát erősítse, amely a Magyar Suzuki és a munkavállalói számára is nagyobb biztonságot, a  cég vállalati kultúrájához közelebb álló, stabilabb csapatot, illetve működést jelent. Szerencsére a fejlesztések sem állnak le – hangsúlyozták.

Folytatják az „okosgyárhoz” kapcsolódó fejlesztések kiaknázását,

újabb anyagmozgatási feladatokat automatizálnak, és átalakítják, fejlesztik munkatársaik közvetlen munkakörnyezetét. A japán anyavállalat környezetvédelmi célkitűzéseivel összhangban pedig újabb lépéseket tesznek a karbonsemlegesség felé.

Tartják az értékesítési terveket

Az alapanyaghiány persze az értékesítést is veszélyeztetheti, ráadásul most erős kereslet jellemzi a piacot, épp ezért megkérdeztük a Magyar Suzukit, hogyan tudják kielégíteni a vásárlói igényeket. Mint elmondták, érzékeltek és érzékelnek is nehézségeket, de

a mai napig az éves értékesítési terv szerint tudnak haladni.

Jelenleg még készletről is tudnak értékesíteni, és a kisebb darabszámú modelleknél eddig a várakozási idők sem változtak.

A piacvezető szerep megtartása a cél

Idén hozzávetőlegesen 143 000 személygépkocsit terveztek legyártani Esztergomban, de a gyártási célszám tervezésekor mindig számolnak a piaci körülményekkel és a megrendelésekkel. Ugyanakkor

eddig a globális chiphiány miatt sem változtak az éves terveik a hazai piacon, így 2021-ben is piacvezetők szeretnének lenni.

Ebben fontos mérföldkő, hogy a legújabb forgalomba helyezési regisztrációk alapján is magabiztos 14,72%-os piaci részesedéssel tartják piacvezető pozíciójukat 12.518 forgalomba helyezett új gépjárművel – válaszolták a növekedés.hu kérdésére.

Autózás széles rétegek számára

Természetesen ez a helyzet akár árváltozást is okozhatna, így az ezen a téren várható fejleményekről is érdeklődtünk az esztergomi gyártónál. Kiemelték, hogy alapvetően

igyekeznek már a piaci bevezetésükkor jól beárazni az egyes modelleket,

így véleményük szerint termékeik jó ár-érték aránnyal rendelkeznek. Azt azonban látni kell - húzták alá, hogy

az új, elsősorban kibocsátást csökkentő technológiák alkalmazása, illetve az alternatív új meghajtások bevezetésének költsége áremelkedést okoz.

A Magyar Suzuki célja azonban továbbra is az, hogy széles rétegek számára tegyék elérhetővé az autózást.

Tovább tart mint gondolták

Sajnos a globális chiphiány a várakozások ellenére nem javult az idei első féléveben, így a Magyar Suzuki Zrt.-is annyit tehet, hogy folyamatosan monitorozza és értékeli a piaci helyzetet, és ahhoz minél rugalmasabban alkalmazkodik, miközben

folyamatosan azon dolgozik a beszállítóival, hogy a gyártásuk ellátása gördülékeny legyen,

válaszolták arra a kérdésünkre, hogy hogyan kezeli a Suzuki a globális alapanyaghiányt.