A Netflix a járvány egyik nagy nyertese – 16 millióval nőtt az előfizetők száma
HírekHatalmas mértékben, 16 millióval növelte előfizetői táborát az első negyedévben a Netflix. A cég előzetes várakozását jelentősen felülműló bővülés a koronavírus-járványnak köszönhető, miután az emberek világszerte otthoni karanténba kényszerültek.
A Netfixnek jelenleg így 183 millió előfizetője van világszerte, a második negyedévben további 7,5 milliós bővülésre számítanak.
A cég első negyedéves profitja több mint kétszeresére, 344-ről 709 millió dollárra nőtt, a bevétele pedig 28 százalékkal 5,7 milliárd dollárra emelkedett - számolt be a CNN.
Az utóbbi hetekben a Netflix egyik legnézettebb sorozata, a Tiger King dokuszéria volt, amelynek nézésébe világszerte 64 millió háztartás kapcsolódott be.
A markáns profit- és meggyőző előfizetőszám-növekedés ellenére a cég komor hangvételű levelet küldött a részvényeseinek.
„A cég a több mint 20 éves történetében még soha nem néztünk ilyen bizonytalan jövő elé. Tudjuk, hogy szerencsések vagyunk, hiszen olyan szolgáltatást nyújtunk, ami a karantén idején az eddigieknél is fontosabbá vált az emberek számára” – olvasható a levélben.
A cég várakozása szerint, ahogy a korlátozások megszűnnek, az előfizetői szám növekedése is lassulni fog.
A Netflix egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy a tartalomgyártásban is lehetnek fennakadások a korlátozások miatt.
„A világon néhány ország kivételével, mint Dél-Korea vagy Izland szinte mindenütt leállt a filmgyártás. Ez sokmillió ember munkáját teheti tönkre a TV- és filmiparban. (…) Bár a produkcióink nagy részét le kellett állítani, de rengeteg kész anyaguk van, amikkel dolgozhatunk” – közölte a cég.
Nem a Netflix az egyetlen streamingszolgáltató, amely profitál a karanténhelyzetből.
A Disney+, a Disney új streamingszolgáltatása már több mint 50 millió előfizetővel büszkélkedhet.