A zenei bevételek idén még a mozit is megelőzték
HírekA szerzői jog által védett zenékből származó éves bevétel csaknem 46 milliárd dollár volt tavaly, szemben a mozi 33,2 milliárd dollárjával.
A zeneipar bevételei egy tizeddel nőttek tavaly – meghaladva a mozi világjárvány előtti eladási csúcsát – a virágzó streaming platformok és a bakelitlemezek reneszánszának köszönhetően - számol be a Financial Times.
A szerzői jog által védett zenékből származó éves bevétel 45,5 milliárd dollár volt tavaly, egy negyeddel több mint 2021-ben, és kétszerese a 2014-es adatnak – derül ki a kereskedelmi testületek adatain alapuló jelentésből.
A mozi vesztesége a streamelők nyeresége lett, a streamelők ápedig általában többet fizetnek a zenéért, mint a filmesek. A lemezkiadók és előadóik bevételei 28,5 milliárd dollárt tettek ki, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, ami arra mutat, hogy az iparág pörgette fel a zenefogyasztás növekedését, amelyet a streaming szolgáltatások népszerűsége támogatott.A fennmaradó részt – körülbelül egyharmadot – a zenei kiadók és a dalszerzők adták, a fogyasztók közvetlenül fizettek a zenéért, valamint kereskedelmi vállalkozások, például tévéműsorok és éttermek.
A zenék – például CD-k és bakelitlemezek – fizikai eladásai gyorsabban nőttek, mint a streamelésből származó bevételek, különösen a bakelitek, melynek bevételei 15,4 százalékkal.
Csak az Egyesült Államokban a bakelit év végére évi 1 milliárd dollárt termel a kiadóknak, és hamarosan megelőzi a CD-eladásokat.A zenei kiadók és dalszerzők számára az élő előadások értéke ma már meghaladja az általános, például üzletekben és szállodákban történő engedélyezéséből származó jogdíjakat.
A digitális csatornákon elért bevétel a zenei kiadók és a dalszerzők számára már meghaladja a műsorszórás és a rádiózás értékét. Egy évtizeddel ezelőtt a digitális bevételek körülbelül 5 százalékot tettek ki, míg a sugárzás a felét.
A zene globalizálódását az is bizonyítja, hogy az Amerikán belüli összes streaming csaknem egyharmada nem amerikai előadó, miközben Nagy-Britannia önmagában az Egyesült Államokból származó zene legnagyobb importőre.