Akkora a kereslet a melegítőkre és szabadidős viseletekre, hogy a boltok lassan kifogynak belőlük

Hírek2020. okt. 28.Növekedés.hu

A pandémia átalakította a ruhavásárlási szokásokokat is: mivel az emberek jelentős része otthonról dolgozik, a kereslet egyre nő a szabadidős viseletek iránt. Az Egyesült Királyságban hiány lehet a sportcipőkből, melegítőnadrágokból és leggingsekből is, a kiskereskedők és beszállítók ugyanis nehezen tartják a lépést a járvány okozta kereslet növekedésével.

A kiskereskedőket és a ruhamárkákat elmondásuk szerint meglepetésként érte, hogy az online kereslet mennyire megnőtt tavasszal és nyáron a szabadidős ruhák iránt – írja a The Guardian című brit lap. A dolgozók jellemzően home office-ba kényszerültek a járvány terjedés miatt, otthon pedig lecserélték a hagyományos munkaruháját, hogy hétköznapibb, kényelmesebb viseletben dolgozzanak tovább.

A kiskereskedők szerint az őszi időszakra nehéz volt a további készleteket időben biztosítani, mivel számos bangladesi, vietnami, thaiföldi és indonéziai gyár kénytelen volt hónapokra leállni, hogy lassítsák a vírus terjedését.

Az Asos talán az egyik legnagyobb online divatkereskedő, nekik is a szokásosnál kevesebb raktárkészletük van, mivel világszerte hiány van a sportcipőkből, melegítőnadrágokból és felsőkből is.

A vezérigazgató, Nick Beighton szerint az Asos „keményen dolgozik az ellátás biztosításáért”, de arra számít, hogy tavasznál előbb nem javul a helyzet a gyárbezárások miatt.

Az Edited divatelemző cég közölte, az elmúlt hónapban az interneten eladott sportruházati cikkek száma 17 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, és arra számítanak, hogy a kereslet tovább nő, ha az Egyesült Királyságban újabb lezárásra kerül sor.

Egy online kiskereskedésre szakosodott szakértő elmondta, az egyes márkáktól megrendelt ruhák és lábbelik mennyiségének csak a felét vagy kevesebbet küldik nekik, ebből is látszik, hogy a márkák jelenleg nehezen bírják az igényeket kielégíteni.

Neil Primett, a 80s Casual Classics online divatáruház alapítója szerint február és április között a márkák visszavettek a gyártásból. Az emberek úgy beszéltek, mintha senki sem vásárolna, de ennek ellenkezőjét bizonyította, hogy a weboldalán hatalmas volt a forgalom. Most viszont konkrétan nincs elég készlete, és abból kell kihoznia a legtöbbet, ami a rendelkezésére áll. Elmondta azt is, hogy egyes márkák tartják a lépést, de van, aki nehezen teljesíti a megrendelést.

Azt, hogy a világjárvány idején megnőtt a kereslet a kényelmes otthoni ruhákra, Kim Kardashian West is kihasználja. Nemrég dobta piacra a Skims néven elindított alakformáló fehérneműit, a kollekció központjában pedig a kényelem áll – számol be róla a Vogue Business. Kardashian elismerte, hogy a márka az időzítés szempontjából nagyon szerencsés volt:

„Szerencsésnek érzem magam, hogy az első loungewear kollekciónkat mindössze néhány hónappal a világjárvány bekövetkezte előtt dobtuk piacra. Azt hiszem, az emberek most pont ilyen ruhákat szeretnének viselni”

– nyilatkozta.