Egyszerűbb lesz az ügyintézés a kormányablakokban

Hírek2023. nov. 30.MTI

Tovább egyszerűsödik az ügyintézés a kormányablakoknál, mert már azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapus regisztrációval.

 A legújabb, uniós támogatással megvalósított projekt fő fejlesztési területeinek egyike

az aláírásminta alapú hitelesítési rendszer (amahit)

bevezetése volt, ami lehetőséget biztosít a kormányhivatali ügyintézés során a biometrikus aláírásminta alkalmazására a kormányablakokban és egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatokon.

Az amahit-rendszerben használt aláírásmintán alapuló működés az aláírás képének alkalmazásán kívül annak ellenőrzését is jelenti - magyarázták.

A fejlesztés eredményeként

idén november után 32 ügytípus intézhető az amahit-rendszerrel a kormányablakokban és meghatározott kormányhivatali ügyfélszolgálati pontokban

- több mint háromezer ügyintézői munkaállomáshoz - kihelyezett aláírópadok segítségével - tudatták.

Az ügyfelek által csak közvetetten érzékelhető projekt eredménye, hogy megvalósult a VPN-konszolidáció, az egységes kormányhivatali hálózati architektúra kialakítása. Ez lehetővé teszi

a hivatalok/állami szervek közötti adatkapcsolatok egyszerűbb, hatékonyabb létrehozását - magyarázták.

A kiemelt projektet a Széchenyi 2020 program keretében Budapest Főváros Kormányhivatala által vezetett konzorcium az Európai Unió által nyújtott vissza nem térítendő támogatással, 6,468 milliárd forint keretösszegből valósította meg - olvasható a közleményben.