Ezek a szempontok számítanak a legjobban autóvásárláskor
HírekA magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót interneten, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a 90 százalékuk a jövőben is hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY és az Ipsos felméréséből.
Az emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat. Nagy többségük elvárja a tesztvezetés lehetőségét (85%), 70 százalékuk pedig szívesen egyeztetne független, helyben elérhető gépjárműszakértővel döntése előtt - mutat rá az EY tanácsadó vállalat és az Ipsos Zrt. közös felmérése.
A magyar autósok több mint fele (55%) extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internet alapú szolgáltatásokért, 52 százalékuk ráadásul személyes adatok megosztásába is beleegyezne ilyen funkciókért.
A legtöbben azt tartják fontosnak (81%), hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg 68 százalék szeretné, hogy autója rendelkezzen automata elsősegélyhívóval.
A vásárlást megelőzően elsősorban online pénzügyi tervezőt venne igénybe a válaszadók közel fele.
„A magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. Az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk. Ehhez elengedhetetlen többek között olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlási élmény elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának partnere.