Ezután csak magyar tojást és tejet vásárolhatunk a nagy diszkontláncban

Hírek2021. nov. 23.Növekedés.hu

Kizárólag olyan magyar termelőktől vásárolja decembertől a tejtermékeket az Aldi Magyarország, akik magyar tejet dolgoznak fel. A jövő év elejétől pedig az áruházlánc üzleteiben kapható valamennyi tojás is csak magyar forrásból érkezik majd.

Az állandó kínálatban kapható friss húsok mellett így újabb két kategóriában állnak át belföldön, magyar alapanyagból készülő termékek beszerzésére és forgalmazására - jelentette be a vállalat. Az áruházlánc magyar cégeknek szóló, nemzetközi beszállítói programot indít 2022-ben.

A nyári főszezonban a 120 termékből álló zöldség- és gyümölcskínálat mintegy 80%-a már magyar termelőktől és beszállítóktól érkezik. Az áruházlánc állandó árukészletét képező friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek pedig idén októbertől érkeznek csak magyar beszállítóktól az Aldi-ba.

A magyar tej feldolgozásával készült alapvető tejtermékek decembertől származnak majd hazai beszállítóktól az áruházlánc 151 magyarországi üzletében. A vállalat 2008-as piacra lépése óta 29 alapvető tejtermék magyar, ez a szám 2021 végére több mint a duplájára emelkedik.

A választékbővítésnek is köszönhetően az Aldi 65 alapvető tejterméke – valamennyi konvencionális tej, trappista sajt, tejföl, kefir, natúr joghurt, rögös túró, túró rudi – magyar tejből, hazai feldolgozónál készül. Kivételt csak azok a termékek képeznek, mint például a biotej, a biojoghurt, amelyek nem elérhetők Magyarországon az Aldi számára szükséges mennyiségben. A jövő évelejétől pedig minden típusú és kiszerelésű tojást magyar forrásból szerez be az Aldi.

A bejelentés szerint az Aldi tovább kívánja erősíteni a magyar agrárium és a hazai élelmiszer-feldolgozók exportlehetőségeit is. Szlovéniában és Lengyelországban az ottani Aldi-hálózatban már debütált több kiváló magyar tejtermék, de ez csak a kezdet.

A jövőben az Aldi Magyarország azon dolgozik, hogy rajta, illetve az Aldi Észak és Aldi Dél vállalatcsoport 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el egy 430 milliós lakosságú piacra.

Ennek érdekében az Aldi Magyarország 2022-ben magyar beszállítóknak szervez bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi beszerzési platformon.

Az Aldi lépése különösen fontos napjainkban, amikor a drasztikus mértékben megnövekedett takarmányalapanyag- és energiaárak miatt a magyar állattartók és az élelmiszerüzemek egyaránt nehéz helyzetben vannak – hangsúlyozta Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke. Az áruházlánc döntése hozzájárul a munkahelyek megőrzéséhez és – a rövidebb szállítási távolságok miatt – a környezet védelméhez is – tette hozzá.