Mostantól kizárólag magyar hús kapható az egyik diszkontláncban

Hírek2021. okt. 18.D.F.D.

Komoly bejelentést tett az Aldi: a boltjaikban csak magyar eredetű húsokat fognak forgalmazni. A döntést az Agrárminisztérium és a NAK is üdvözölte. Nagy István agrárminiszter kiemelte, számukra kiemelten fontos, hogy a fogyasztók itthon hazai élelmiszereket vásároljanak.

Csak magyar forrásból, származó húsokkal találkozhatnak mostantól a vásárlók az Aldi áruházakban - hangzott el, az Aldi, az Agrárminisztérium, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Húsiparosok Szövetségének a sajtótájékoztatóján.

A környezetnek és a gazdaságnak is jó

Az ALDI Magyarország beszerzési politikájának a vállalat piacra lépése óta célja, hogy ahol lehet, magyar forrásból vásárolja meg a termékeket - tudtuk meg. Ennek a szemléletnek eredményeképp a 2008-as magyarországi indulás óta számos zöldség és gyümölcs, tejtermék és tőkehús magyar termelőktől és feldolgozóktól kerül az áruházlánc polcaira. A hazai beszerzés több szempontból előnyös - hangzott el az eseményen: egyrészt a fogyasztók a magyar ízlésvilágnak leginkább megfelelő, jól ismert ízű és kiváló minőségű termékek közül választhatnak, másrészt a magyar cégek az áruházlánc révén stabil és kiszámítható kereslet alapján tudják tervezni a termelésüket. Emellett a környezetvédelem szempontjából is fontos lépés a helyi és regionális termelők bekapcsolása az ellátási láncba, hiszen hatékony logisztikával, rövidebb szállítási láncokkal kisebb a beszerzés és az értékesítés karbonlábnyoma.

Csak magyar beszállítóktól

Magyar hústermékek az Aldi pultjában
Az ALDI folyamatosan bővíti választékát - hangsúlyozta a vállalat vezetése, így csak az idei évben 10 termékkel – például sertés-marha darálthússal, pulyka tokányhússal, tanyasi csirketermékekkel és GMO-mentes húsokkal növelte húskínálatát, így a vásárlók már több mint 50 szárnyas-, sertés- és marhahús közül választhatnak az áruházlánc 151 magyarországi üzletében. 2021. októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, akik 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.
 
Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója
Mostani döntésünk értelmében az állandó friss hús-kínálatunk 100%-ban magyar beszállítóktól érkezik üzleteinkbe, akik számunkra kizárólag magyarországi tartású és vágású állatokat dolgoznak fel. Az általunk értékesített évi mintegy 6000 tonnányi friss magyar hús hazai munkahelyek megőrzését és bővítését teszi lehetővé a húsiparban. Számos termékünk a vágástól számított 24 órán belül már üzleteink hűtőpultjaiba kerül, így vásárlóink valóban friss húsok közül választhatnak. Tovább rövidítjük a szállítási láncot, ami a zöldáram használata és karbonsemleges operatív működésünk mellett a beszerzésünk karbonlábnyomát is jelentősen csökkenti
- fogalmazott Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
Kiemelte, hogy a hústermékeik online is megrendelhetők házhozszállítással Budapesten, 34 agglomerációs településen, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden és a Balaton partján több településen is.
Mostmár a marhahús is magyar az Aldiban

Ösztönzik a hazai élelmiszer vásárlását

Az Agrárminisztériumban is arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagok és élelmiszerek vásárlására ösztönözzük. Idén a friss húsok, a nem előrecsomagolt zöldségek és gyümölcsök után a tojásokra is kiterjesztettük a származási ország termékjelölését. Kiemelt célunk, hogy erősítsük a magyar termékek pozícióját a hazai boltok polcain és ennek érdekében orientáljuk a fogyasztói döntéseket. Ez különösen fontos most, amikor a sertéságazat krízisidőszakban van, ezért arra bíztatjuk a vásárlókat, hogy válasszák a magyar sertéshúst, támogatva ezzel a gazdákat
– húzta alá Nagy István agrárminiszter a bejelentés kapcsán.
 
Nagy István agrárminiszter
A tárcavezető kiemelte, hogy most a járvány alatt különösképpen megmutatkozott, hogy mennyire fontos az erős hazai élelmiszeripar. A nemzetközi ellátási láncok megszakadása ellenére a magyar gazdáknak köszönhetően itthon nem volt élelmiszerhiány - hangsúlyozta. Az Agrárminisztérium épp ezért minden tőle telhető támogatást megad a magyar mezőgazdaságnak. A hús ágazatban most a sertéstartók nehéz helyzetben vannak - tette hozzá. Ahhoz, hogy hosszú távon a sertéstartók nyereségesen tudják tovább üzemeltetni a vállalkozásaikat Európa szerte szükség van az Unió segítségére, hogy védelmet adjon az európai gazdáknak - húzta alá.
 
(A növekedés.hu Nagy István agrárminiszterrel készített interjúja ide kattintva olvasható.)

Fontos az áruházlánc válalalása

A Magyar Húsiparosok Szövetsége üdvözli az ALDI által tett vállalást. Különösen az állattenyésztési ágazatokban most kialakult, rendkívül nehéz piaci helyzetben fontos az, hogy a kiskereskedelmi láncaktív segítséget nyújtson abban, hogy a fogyasztók a patrióta szolidaritás jegyében a magyar állattenyésztők és a magyar húsipar közös munkájának eredményeként előállított kiváló minőségű friss húsokat vásárolhassák
– mondta Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke. 
 
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke

Követendő a német példa

A Nemteri Agrárgazdasági Kamarának fontos célja, hogy elősegítse itthon a magyar gazdák piachoz jutását, azáltal, hogy a magyar fogyasztók körében népszerűvé teszi a hazai termékek fogyasztását, így üdvözölték a német diszkontlánc döntését.
 
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) szeptember elején közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy Németországban egyes láncok 2022. nyaráig 95 százalékra növelnék a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát. A NAK hasonló lépést szorgalmazott a Magyarországon működő áruházláncoknál is, örömteli, hogy a példa ilyen hamar hazai követőre talált, ami jelentős előnyökkel jár a magyar hústermelőknek
– ismertette Győrffy Balázs, a NAK elnöke.

Előnyben a védjegyhasználók

Az ALDI 2013 óta működik együtt a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.-vel, aminek eredményeként a kínálatában 272 terméken, köztük számos húskészítményen, láthatók a Magyar Termék védjegyek, amelyek a vásárlók számára tanúsítják az áru hazai eredetét és megbízhatóságát
– nyilatkozta az ALDI bejelentése kapcsán Benedek Eszter.
A MAGYAR TERMÉK ügyvezetője szerint az ALDI más módon is támogatja a hazai származást igazoló legismertebb és legelismertebb védjegyet használó áruk értékesítését. Az akciós újságjában például folyamatosan kiemelten jelöli a védjegyes termékeket, és népszerűsíti a tavaly útjára indult „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat is. Tevékenysége elismeréseként az Aldi 2020-ban a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj versenyen különdíjat kapott kiemelkedő védjegykommunikációjáért. 
 
(A Vedd a hazait! Védd a hazait mozgalom kapcsán Benedek Eszterrel, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjével korábban a növekedés.hu által készített interjú ide kattintva olvasható.)