Fogamzásgátló tapasszal bővíti nőgyógyászati portfólióját a Richter
HírekA tabletták és a méhen belüli eszközök mellett tapasz is elérhetővé válik a fogamzásgátlási készítmények során immár a Richter porfóliójában, miután a vezető magyar gyógyszercég 263,5 millió dollár értékű eszközvásárlási szerződést kötött a belga Janssen Evra® márkanevű fogamzásgátló tapaszára.
Bogsch Erik, a a Richter Gedeon Nyrt. elnöke a megállapodás másnapján tartott online sajtótájékoztatón közölte: a 263,5 millió dolláros vételárért egy jelenleg évi 80 millió dolláros árbevételű terméket vásároltak meg. A termékkel olyan piacokra is bejutottak, amelyek elősegítik azon tervüket, hogy 2030-ra a jelenleginél 60 százalékkal növeljék nőgyógyászati portfóliójukból származó árbevételüket. Ez a megállapodás tovább erősíti a Richternek a nőgyógyászat területén betöltött globális szerepét, egyúttal meghatározó stratégiai előrelépést jelent számára – fogalmazott az elnök.
Orbán Gábor, a Richter vezérigazgatója hozzátette: azon az úton, hogy a Richter a nőgyógyászat területén meghatározó fontossággal bíró, globális gyógyszercéggé váljon, mérföldkőnek bizonyulhat ez a megállapodás, amely egyúttal erősíti a Richter pozícióit is.
Az eszközvásárlási szerződést egy átmeneti üzleti licencszerződés, valamint egy sor olyan kapcsolódó megállapodás egészíti ki, amelyek a folyamatos üzletmenetet biztosítják a forgalombahozatali engedélyek Richter nevére történő átírásának ideje alatt.
A nőgyógyászat a Richter egyik kulcsterülete, ahol tavaly 141,1 milliárd foirnt árbevételt értek el, az összes árbevétel 35 százalékát nőgyógyászati termékek adták. Ezen belül 50 százalékot képviseltek a hagyományos fogamzásgátló szerek, és további 16 százalékot a sürgősségi fogamzásgátló tabletta.
Az Evra® márkanevű fogamzásgátló tapasz az első jóváhagyott transzdermális hormonális tapasz, valamint a fogamzásgátlás első, nem invazív formája, amely megfelelő használat esetén 99 százalékos hatékonyságot biztosít. Az alhasra, a fenékre, a felső testre vagy a külső felkarra kell felhelyezni. Egy tapasz hét napig használható, ezután cserélni kell, három héten keresztül. A negyedik hét hatóanyagmentes, csakúgy, mint az orális fogamzásgátlók esetében.
A termékből az utóbbi két évben 80 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak, a koronavírus miatt várhatón ez valamivel kevesebb lesz idén, de azt követően Bogsch Erik 90 milliárdos árbevételre számít a termékből. A tapaszt elsősorban a fiatalabb korosztály választja, főként Nyugat-Európában, Kanadában és Dél-Amerikában, az USA-ban nem forgalmazzák, és még Magyarországon sem elérhető. Az elnök tájékoztatása szerint azonban itt is regisztrálni fogják, így előreláthatólag egy éven belül nálunk is kapható lesz – a többi fogamzásgátlóhoz hasonlóan vényköteles formában és teljes áron. Az ára országonként változó, a havi adag 8-12 euróba kerül.