Hogyan növelhető a weboldal látogatóinak bizalma?

Hírek2021. aug. 15.Növekedés.hu

Számos tényező befolyásolhatja az ügyfél döntéshozatalát, csak akkor fog tőled vásárolni, ha sikerül elnyerned a bizalmát, megtalálod a véleménye befolyásolásának módját. Ennek egyik eleme a társadalmi bizonyíték (social proof) használata. A cél az, hogy a látogató pozitív benyomást szerezzen a vállalkozásodról. Ennek módjáról szól ez az írás.

Mit jelent a társadalmi bizonyíték, és mi a jelentősége?

Bizonyára hallottál már a csordaszellemről, amikor az emberek követik mások viselkedését, vagy elfogadják a többség véleményét. Tömeg gondolkodásmódnak is nevezik, amelynek alapja a csoport hatása az egyénre. Jobb lenne azt hinni, hogy mindannyian független gondolkodók vagyunk, de ez nem így van.

A csordaszellem nem vonatkozik az élet minden területére, de a kereskedelemben mindig van szerepe, ami azt jelenti, hogy vannak olyan módszerek, amelyekkel a vásárlók leendő aggodalmai enyhíthetők, és amelyek megkönnyítik a vásárlási döntés meghozatalát. A társadalmi bizonyíték segít az ügyfeleknek a döntésben.

Hogyan használd a társadalmi bizonyítékot a weboldaladon?

Íme néhány módszer, amellyel a bizalmat erősíteni lehet: 

  1. Kommentek - ha a tartalmak alatt megjelennek a látogatói kommentek, az erősíti a bizalmat.
  2. Vásárlói értékelések - webáruházaknál nagyon hatásos.
  3. Esettanulmányok - a történetek megérintik az embereket.
  4. Videós tartalmak - a termék használat közbeni bemutatása, vagy egy videós élménybeszámoló egy eseményről sokkal hitelesebb, mint egy szöveges leírás.
  5. Hatásos számok megjelenítése - vásárlók, követők, eladások, letöltések, előfizetők, felhasználók, feliratkozók. 
  6. Ügyfélajánlások - ez hasonló a vásárlói értékelésekhez, de itt nem 1-5 csillaggal értékelik a terméket, hanem ajánlják a szolgáltatást vagy magát a céget. 
  7. Szakértői ajánlások - ha az adott területen elismert szakértő ajánlja a terméked vagy szolgáltatásod, az mindenképpen jó színben tünteti fel a vállalkozásod.
  8. Elismerések, kitüntetések - a különböző díjak és versenyeredmények megmutatják, hogy mások is elismerik az elért eredményeket.
  9. Közösségi média követők, lájkok, megosztások - ezek az online jelenlét mérőszámai, amelyek befolyásolják a közvéleményt. 
  10. Sajtóhírek - a különböző média megjelenések növelik a márkád ismertségét.
  11. Tanúsítványok - ezek a megbízhatóságot sugallják, ezért nagy hatásuk van.
  12. Influencerek véleménye - bár nem mindig objektívek, az influencerek követőire nagy hatást gyakorolnak.
  13. Referenciák - ha ismert cégek nevei jelennek meg a referenciák között, az mindenképpen pozitívan hat a vállalkozásod elismertségére.
  14. Ajánlói programok - vásárlói ajánlásokért cserébe kedvezményeket, kuponokat vagy tárgyi nyereményeket ajánlanak fel.

Összegzés

A társadalmi bizonyítékok sokat segíthetnek a bizalom, a márkád ismertségének és bevételeid növelésében.(X)