Jó hír: némileg enyhült a borúlátó német fogyasztói hangulat
HírekJavult a januárra vonatkozó fogyasztói hangulat Németországban a nürnbergi GfK piackutató intézet szerdán ismertetett felmérése szerint.
A GfK fogyasztói hangulatindexe mínusz 37,8 pontra javult a decemberi mínusz 40,1 pontról, ami azt jelenti, hogy már a harmadik egymást követő hónapban egyhűlt a fogyasztók borúlátása. Elemzők kevésbé javuló adatra, mínusz 38 pontra számítottak.
Az almutatók közül a jövedelmi várakozások indexe mínusz 54,3 pontról mínusz 43,4 pontra erősödött, a gazdasági feltételeké mínusz 17,9 pontról mínusz 10,3 pontra emelkedett, miközben a vásárlási hajlandóságot jelző mutató is nőtt, bár csak szerényen, mínusz 18,6 pontról mínusz 16,3 pontra, mivel a fogyasztók továbbra is félretesznek pénzt, a jövő tavaszi magasabb fűtési számlákra számítva.
Az átfogó index októberben rekordmélyen, mínusz 42,8 ponton állt.
Az egekbe szökő energiaköltségek mérséklésére hozott kormányzati intézkedéseknek láthatóan megvannak a hatásai
- mondta Rolf Bürkl, a GfK fogyasztói szakértője, aki szerint azonban a hangulat javulása még mindig ingatag talajon áll és ismét romolhat, ha például jelentősen megugranának az energiaárak a geopolitikai helyzet romlása esetén.
A GfK havi rendszerességgel állítja össze a fogyasztói hangulatindexét Németországra vonatkozóan mintegy kétezer fogyasztó megkérdezésével.