KIvonul a Tesco Thaiföldről és Malajziából - Közép-Európára jobban fókuszál majd a cég
HírekEladja thaiföldi és malajziai érdekeltségét a Tesco. A legnagyobb brit kiskereskedelmi hálózat a Londoni Értéktőzsdén (LSE) hétfőn bejelentett tranzakció indoklásában kiemelte, hogy a továbbiakban a nagy-britanniai, az írországi és a közép-európai tevékenységére kíván nagyobb hangsúlyt helyezni.
A cég közölte: igazgatótanácsa hozzájárult a Thaiföldön és Malajziában Tesco Lotus márkanév alatt működő, kétezer boltból álló üzletág értékesítéséhez. A vevő a thaiföldi központú, CP Group nevű kiskereskedelmi vállalatcsoport.
A Tesco hétfői londoni közleménye szerint az ügyletből eredő, tranzakciós költségek nélkül számolt nettó készpénzbevétel 10,3 milliárd dollár (8 milliárd font, 3100 milliárd forint).
Az igazgatótanács úgy döntött, hogy az ügylet lezárása után hozzávetőleg 5 milliárd fontot juttat soron kívüli osztalékként a részvényeseknek.
A cég hétfői tájékoztatásának megfogalmazása szerint a thaiföldi és a malajziai üzletág eladásával egyszerűbbé válik a Tesco-csoport szerkezete, és a vállalat így erőteljesebb figyelmet fordíthat a nagy-britanniai, az írországi és a közép-európai üzletágak jövedelemtermelésére és az ezekből az üzletágakból eredő részvényesi megtérülésre.
A tranzakció lezárása után a Tesco üzleti tevékenysége sokkal koncentráltabb lesz, tekintettel a 3769 áruházból álló nagy-britanniai és írországi hálózat piacvezető pozíciójára, illetve a Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában működő 895 áruházra - áll a Tesco által közzétett tájékoztatásban.
A közlemény szerint ez a közép-európai üzletág biztosítja a cég tevékenységének földrajzi változatosságát. A Tesco közép-európai üzletágának átalakítása folytatódik, biztosítandó a Tesco fenntartható hosszú távú növekedését ebben a térségben - áll a brit kiskereskedelmi hálózat hétfői közleményében.
A 2019-2020-as teljes üzleti év részletes eredményjelentését a vállalat április 8-án teszi közzé.
Az előző, 2018-2019-es üzleti év egészéről tavaly áprilisban közzétett jelentés szerint a csoportszintű értékesítés éves összevetésben 11,5 százalékkal nőtt.
A cég abban az évben 66 veszteséges közép-európai üzletet bezárt, közülük 62-t Lengyelországban.