Komoly elismerést kapott hazánk a BMW-től
HírekA legnagyobb példányszámban eladott német nyelvű üzleti és pénzügyi lap, a Handelsblatt terjedelmes riportban méltatja a BMW debreceni beruházását. A cikk szerzője többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy Magyarország kormánya páratlan hatékonysággal vonzza a kínai és a német tőkét.
A tartalmas írásból kiderül, hogy a közel kétmilliárd eurós debreceni beruházással a bajor gyártó tovább növelné részesedését az elektromos autók piacán. A magyarországi beruházás új fejezetet nyit az Európában még a Teslánál is több EV-t értékesítő BMW történetében, hiszen – amint a még épülő üzem vezetője, Hans-Peter Kemser is elmondta –
nemcsak a gyár lesz új, hanem a termék és a gyártási eljárás is.
A debreceni BMW-k a Neue Klasse sorozathoz tartoznak majd, bár az első helyben gyártott modell fejlesztése még nem fejeződött be. A hazai munkavállalók érdekeit szem előtt tartó magyar beruházási környezetről Európa legnagyobb gazdaságában is pozitívan vélekednek.
A szerző kiemelte, hogy Magyarország sokat tesz a legjobb befektetőiért, Magyarország kormánya páratlan hatékonysággal „csábítja támogatásokkal és ígéretekkel a németeket és a kínaiakat.”
A BMW-nél dicsérik is a professzionalizmust, amellyel a magyarok előmozdítják a beruházást. Mindemellett, a vidék a hazai, München környéki tájat idézi, így a németországi dolgozók itt is otthonosan érezhetik magukat.
A Handelsblatt cikkének szerzője a nearshoring igényeket is kielégítő beruházásról úgy véli, hogy a BMW és annak beszállítói, a CATL és az EVE Power révén Magyarország az elektromos autók gyártásának fellegvárává válik. Ez a történelmileg húsiparra és mezőgazdaságra berendezkedett Debrecen életét is felpezsdíti. A fellendüléssel Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora is egyetértett, szerinte
a beruházások hatásaként az egyetem hallgatói létszáma akár 30 százalékkal is nőhet.
Fotó: HIPA; Horváth Viktor
A kezdetben évi 150 000 autót gyártó üzem közvetlenül és közvetve százas nagyságrendben teremt új munkahelyeket, amit hazai munkaerővel kívánnak feltölteni.
Ezzel kapcsolatban Joó István, a befektetésösztönzésért és kiemelt magyarországi nagybefektetések megvalósításáért felelős kormánybiztos és a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója a következőket mondta el:
A kormány számára a magyar munkaerő a legfontosabb, ezért a parlament minden eddiginél szigorúbb idegenrendészeti törvényt fogadott el.
Ez azzal jár, hogy a tartózkodási és beutazási engedélyeket csak ideiglenesen és feltételekhez kötötten adnák ki, hiszen „nem szabad előnyben részesíteni a külföldi vendégmunkásokat a magyarokkal szemben.”
Mi sem példázza jobban annál a magyar tehetséget, hogy a toborzásról és a hamarosan induló kiválasztási folyamatról az épülő autógyár vezetője így vélekedett:
Megtanítjuk az embereket, hogyan kell autót építeni. Ki kell alakítaniuk a megfelelő hozzáállást, ezt keressük a toborzásnál.” A felkészítés sikerét a már operáló képzőközpont segíti – itt jelenleg kétszázan tanulnak.