Közel 40 éve nem volt erre példa: új ízben dob piacra McNuggets-et a McDonald's

Hírek2020. szept. 5.Növekedés.hu

Új, csípős ízben dob piacra csirkés falatokat a McDonald's, hogy visszacsábítsa a járvány idején elpártolt ügyfeleket. A Spicy Chicken McNuggets korlátozott ideig lesz kapható, és szeptember 16-án jelenik meg az amerikai éttermekben. Ez az első új íz, mióta 1983-ban megjelent a termék.

A McNuggets 1983-ban jelent meg az Egyesült Államokban és azóta nem változtattak az ízvilágán. A korlátozott ideig elérhető, új McNuggets panírjába cayenne borsot és chilipaprikát tesznek, szintén limitált ideig lesz kapható mellé a Mighty Hot Sauce, ami egy csípős, fokhagymás szósz lesz. A cég három év után először rukkolt elő új szósszal – olvasható a CNN oldalán.

"A vásárlóink egy ideje már kérik, hogy legyen csípős McNuggets"

- mondta Linda VanGosen, a McDonald's menüfejlesztésért felelős alelnöke. A gyorsétteremláncok limitált ideig elérhető termékek segítségével szokták fellendíteni az eladásokat. A McDonald's-ra pedig ráfér a lendület.

A McDonald's értékesítése az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 30 százalékkal esett vissza a második negyedévben, a nettó bevétel pedig 68 százalékal zuhant. A visszaesés különösen a reggeli menüket érintette, mivel az utóbbi időben megváltozott az emberek reggeli rutinja a járvány miatt, különösen az ingázóké.

A negatív tapasztalatok ellenére a McDonald's reménykedik a pozitív kimenetelben. Áprilisban az Egyesült Államokban a legalább egy éve megnyitott éttermek értékesítése 19 százalékkal csökkent, de az eladások azóta folyamatosan javulnak.

Júniusban már mindössze 2,3 százalékos volt a csökkenés, a pénzügyi vezérigazgató, Kevin Ozan szerint.

Az sem segít a helyzeten, hogy a nagy vetélytárs, a Wendy's nemrégiben új reggeli menüvel rukkolt elő, a vevők ezenkívül csak úgy áramlanak a szintén vetélytárs, KFC-be is. Az Egyesült Államokban "május elején egy héten belül a legmagasabb átlagos üzletenkénti eladást regisztráltuk a márka történetében" - mondta David Gibbs, a Yum Brands vezérigazgatója, ami a KFC tulajdonosa. Azoknál az amerikai KFC éttermeknél, amik legalább egy éve nyitva vannak, hét százalékkal ugrott meg az értékesítés.