Már nem számít a kor!

Hírek2019. feb 20.Növekedés.hu

Egyre több cég lesz agilis. Az OTP is ezt az utat választotta. Most fiatalok segítik az átállásban a társaságot.

A Szilícium-völgyben valamennyi startup agilisan működik, de egyelőre még inkább ritka az olyan nagy múltú vállalat, főleg Európában, amely nyitna az új irányok felé. Az agilis működésnek, a vállalati agilis hozzáállásnak egyik fő pozitív hozadéka a rugalmasság. Az OTP Bank transzformációja jelentős stratégiai lépés, és több hullámban zajlik. Jelenleg két divízió, az IT és a retail csapatok agilis transzformációja van folyamatban, amelytől nagyobb ügyfél és munkavállalói elégedettséget, illetve rövidebb fejlesztési időt várnak.

Nem mindig a kor, hanem a tapasztalat számít, olyan csapat segíti az OTP Bank transzformációját, amelynek alapítói nemrég töltötték a 30-at, de szakértőikkel közösen több mint hetvenévnyi tapasztalatuk van a vállalati transzformáció területén.

Az edUcate szakértői gárdája sikerességének számlájára lehet írni a fent említett szakértelem és tapasztalat mellett azt is, hogy ők nem bort isznak és vizet prédikálnak, hanem maguk is agilis felfogással és módszerekkel működnek.

Hozzáállásunkban és értékeink között szerepel az ügyfelek számára történő, folyamatos értékteremtés és a szakmai, gondolkodásbeli diverzitás, amit az OTP Bank átalakulóban lévő csapatai napról napra éreznek és hasznosítanak. Élő és követendő példát mutathat minden csapatnak, amely törekszik az agilis szemlélet elsajátítására 

– nyilatkozta Nőthig-Hegedüs Enikő, az edUcate társalapítója és ügyvezetője.

Az agilis transzformáció felé vezető út felénél tart jelenleg a bank, a tavaly ősszel lezajlott sikeres pilotot követően januárban elindult az első hullám. Az év hátralévő részének célja, hogy a frissen alakult csapatoknál megszilárduljon az agilis gondolkodásmód és módszertan. Ebben nyújtanak segítséget az edUcate agilis coach-ai.

A jelenlegi agilis transzformációs hullám 650 munkavállalója számára a legnagyobb érték, hogy a kialakult csapatokon belül önjáróan dolgozhatnak az új termék és szolgáltatás fejlesztéseken. Rövid idő alatt olyan szakmai, a megvalósítási módokkal kapcsolatos döntéseket hozhatnak meg, amelyek korábban jóval tovább tartottak. Ráadásul a munka tervezése és a megvalósítás is alkalmazkodik az új, agilis felfogáshoz. Jobban tudunk reagálni az ügyféligények és piaci tényezők változásaira, ezek nem borítják fel a csapatok napi működését, hiszen pontosan ilyen helyzetekre készítjük fel őket

– mondta el Kisfalvi Bence, az OTP Bank agilis transzformációért felelős vezetője.

Nehéz pontosan megmondani, hogy a transzformációnak következménye, vagy pedig előfeltétele a vállalati kultúra megváltozása, mindenesetre motiváltabb csapatokkal és munkatársakkal találkozhatunk, ha az agilis módszertan szerint dolgozó csapatokat megfigyeljük. Büszkék arra, amit létrehoznak és az eredményekért személyes felelősséget éreznek, ami a végeredmény minőségén is egyértelműen meglátszik. Mindez hozzájárul az OTP Bank hosszabb távú céljainak elérésében, a piacról pedig segít bevonzani a kiemelkedő tehetségeket. Maga a munkakörnyezet is megváltozik, sokkal fiatalosabb, lazább irodák, munkaeszközök és kultúra jellemzi az agilis módszer szerint működő csapatokat.

A következő transzformációs hullám indítása az év végén várható, ennek előkészítése várhatóan ősszel elkezdődik: „Rengeteg kérdést kell tisztáznunk a következő hullám indulása előtt, többek között stratégiai célok megvalósításának terveit, a szervezeti átalakításokat, új szerepkörök kialakítását. Mindezek igen komplex feladat elé állítanak bennünket, de a megoldásban sokat segítenek a pilot és az első hullám tapasztalatai, illetve az agilis coachok is. Az edUcate szakemberei napi szinten képzik és mentorálják kollégáinkat, hogy idővel kiépíthessük az OTP belső agilis coachok szükséges kompetenciáit” - tette hozzá Kisfalvi Bence.

“A teljes transzformációs folyamat általában másfél-két évet vesz igénybe, ami nagyvállalati viszonylatban nem nevezhető hosszú időnek, főleg ha azt nézzük, hogy az agilis működés által hatékonyabban és rövidebb idő alatt fog véghez menni valamennyi IT fejlesztés, gyorsabb és jobb minőségű lesz az ügyfélkiszolgálás. Ezek mégis csak külső ránézésre ígérhetik, hogy sikeres volt a projekt” - mondta Nőthig-Hegedüs Enikő Az igazi bizonyíték a transzformáció megtörténtéről az, amikor a vállalati kultúra átalakul, a főnökökből támogató és segítő vezetők válnak, nyitott, bizalmi és kollaboratív munkavégzés valósul meg és a mindennapok a kiváló minőségű ügyfélérték teremtés jegyében telnek.” - egészítette ki a szakember.