Másfélmillió forinttal jutalmazta az OTP a leginnovatívabb diákcsapatot
HírekAz OTP Bank idén ősszel ismét megmérettetésre hívta az informatika iránt érdeklődő diákokat és junior fejlesztőket. Az IT Hackathon fókuszában a jövőtudatos befektetési és kereskedelmi kérdések álltak, valamint az ezekre adható megoldási javaslatok. A verseny két fordulóból állt, az első online zajlott, majd a legjobb tíz csapat vehetett részt a november 23-i döntőn. A leginnovatívabb ötleteket hozó csapatok összesen több mint másfél millió forintot vihettek haza.
Idén ősszel az OTP Bank ismét megszervezte IT Hackathon ötletversenyét, amely az informatika iránt érdeklődő egyetemistáknak és junior fejlesztőknek szól.
A versenyre olyan 2-4 fős csapatok jelentkezését várta a hitelintézet, akiket foglalkoztatnak a jövőtudatos befektetési és kereskedelmi kérdések, illetve készségszinten tudják alkalmazni a BigData és a Mesterséges Intelligencia lehetőségeit.
Az első forduló online zajlott, ahol a versenyzők rövid prezentáció formájában fejthették ki az ötleteiket egy adott problémára hozott megoldásaikat. Az elért eredmények alapján
a legjobb tíz csapat került be az élő döntőbe, amelyre november 23-án, az OTP Bank M12 irodaházban került sor.
Ebben a fordulóban a versenyzőknek a megoldásukat kellett bemutatniuk egy rövid pitch keretében. Az ötleteket az OTP Bank IT szakértőiből és vezetőiből álló 5 fős zsűri értékelte, a következő szempontok alapján: felhasználhatóság, megvalósíthatóság, csapatmunka, valamint a kihíváshoz való kapcsolódás.
Nagy öröm számunkra, hogy komoly érdeklődés övezte a versenyt és a fiatalok ötletei is rendkívül innovatívak voltak. Kihívást jelentett a zsűrinek a versenyzők közötti sorrend meghatározása, hiszen mindegyik döntős csapat rendkívül elhivatottan és új megközelítésben oldotta meg a feladatot
– mondta Sári Ibolya, az OTP Bank Digitális Platform Fejlesztési Igazgatóság ügyvezető igazgatója.
A három helyezett csapat a LikeABosch (ELTE), a Byte Benders (PPKE) és a Unhandled Exception (BME) lettek. Különdíjat vehetett át a Greenland csapata azért, mert munkájuk során kiemelt figyelmet szemteltek az ESG szempontoknak.
A megmérettetés során a résztvevőknek előnyt jelentettek az olyan programozói készségek, mint a Java, a C++ vagy a funkcionális nyelvek és a backend irányultság.
A szakmai tapasztalatok és kapcsolatok mellett a díjazott csapatok pénzjutalomban is részesültek. Az első helyezett, azaz a LikeABosch 750 ezer forintot, a második helyezett Byte Benders 450 ezer forintot, a harmadik helyezett Unhandled Exception pedig 300 ezer forintot vihetett haza. A különdíjas Greenland pedig csapat 150 ezer forintot kapott.