Melyek a legnépszerűbb előfizetéses híroldalak?
HírekEgyre inkább elterjedt jelenség, hogy a híroldalak előfizetést kérnek. Az előfizetők közül a legtöbben az amerikai híroldalakra fizetnek elő, a top 10-be csak három európai jutott be.
A Reuters Institute for the Research of Journalism nemrégiben végzett felméréséből kiderül, hogy
az amerikaiaknak csak 20 százaléka fizet a digitális hírekért, a többségük pedig csak egy híroldalra hajlandó előfizetni.
Ez felveti a következő kérdést: mely hírekért hajlandó fizetni a közönség? A Visual Capitalist megnézte, hogy konkrétan melyek a legnépszerűbb előfizetéses híroldalak.
Kiadvány |
Előfizetők száma |
|
1 |
The New York Times |
7 500 000 |
2 |
The Washington Post |
3 000 000 |
3 |
The Wall Street Journal |
2 400 000 |
4 |
Game Informer |
2 100 000 |
5 |
Financial Times |
1 100 000 |
6 |
The Athletic |
1 000 000 |
7 |
The Guardian |
790 000 |
8 |
Nikkei |
769 000 |
9 |
The Economist |
516 000 |
10 |
Caixin |
510 000 |
7,5 millió előfizetéssel a The New York Times (NYT) foglalja el az első helyet a listán.
A tavalyi év kivételesen erős év volt a piac számára: 2020 harmadik negyedévére az NYT ugyanannyi bevételt termelt a digitális előfizetésekből, mint 2019-ben egész évben.
Az előfizetés díja egyébként havonta 17 dollár (5 ezer forint).
A Times jóval megelőzi a toplistán szereplő többi újságot – több mint kétszer annyian fizetnek rá elő, mint a lista második helyezettjére, amely a The Washington Post lett körülbelül 3 millió előfizetővel.
A ranglista nyolcadik helyét egy japán híroldal foglalja el: a Nikkei Japánban a legnagyobb üzleti újságnak számít. Főleg a piacokra és a pénzügyekre összpontosít, de politika, sport és az egészségügy témakörében is jelennek meg anyagok.
A listán szereplő webhelyek többsége hagyományos print újságként kezdte, így az évek során rengeteg idejük volt arra, hogy megbízható forrásként érvényesüljenek, és megnyerjék maguknak a hűséges olvasókat.
A rangsorban szerepelnek olyan újságok, amelyek legalább 100 évesek, például a The New York Times idén 170, a The Washington Post 144, és a The Wall Street Journal 132 éves.
A negyedik helyre kerülő Game Informer egy havonta megjelenő videójátékmagazin, ennek az első kiadása a nagyobb nevekhez képest „csak” 1991-ben jelent meg.
A The Athletic weboldal a legfiatalabb a rangsorban. 2016-ban alapították, elsősorban a sportkedvelők számára, akik hiányolják a sport témakörében íródott minőségi anyagokat.
A koronavírus-járvány közepette a téves információkkal és az álhírekkel kapcsolatos problémák megint csak megerősítették a megbízható hírforrások szerepének fontosságát a nyilvános információk terjesztésében.
A szakértők egyelőre nem látják biztosan, hogyan alakul majd a digitális médiafogyasztás jövője. Az biztos, hogy egyre több oldal kér előfizetést, de hogy a fogyasztók ellenállnak-e a tendenciának, vagy hajlandóak-e fizetni, az még a jövő zenéje.