Melyek a legnépszerűbb előfizetéses híroldalak?

Hírek2021. máj. 10.B.F.

Egyre inkább elterjedt jelenség, hogy a híroldalak előfizetést kérnek. Az előfizetők közül a legtöbben az amerikai híroldalakra fizetnek elő, a top 10-be csak három európai jutott be.

A Reuters Institute for the Research of Journalism nemrégiben végzett felméréséből kiderül, hogy

az amerikaiaknak csak 20 százaléka fizet a digitális hírekért, a többségük pedig csak egy híroldalra hajlandó előfizetni.

Ez felveti a következő kérdést: mely hírekért hajlandó fizetni a közönség? A Visual Capitalist megnézte, hogy konkrétan melyek a legnépszerűbb előfizetéses híroldalak.

 

Kiadvány

Előfizetők száma

1

The New York Times

7 500 000

2

The Washington Post

3 000 000

3

The Wall Street Journal

2 400 000

4

Game Informer

2 100 000

5

Financial Times

1 100 000

6

The Athletic

1 000 000

7

The Guardian

790 000

8

  Nikkei

769 000

9

The Economist

516 000

10

Caixin

510 000


7,5 millió előfizetéssel a The New York Times (NYT) foglalja el az első helyet a listán.

A tavalyi év kivételesen erős év volt a piac számára: 2020 harmadik negyedévére az NYT ugyanannyi bevételt termelt a digitális előfizetésekből, mint 2019-ben egész évben.

Az előfizetés díja egyébként havonta 17 dollár (5 ezer forint).

A Times jóval megelőzi a toplistán szereplő többi újságot – több mint kétszer annyian fizetnek rá elő, mint a lista második helyezettjére, amely a The Washington Post lett körülbelül 3 millió előfizetővel.

A ranglista nyolcadik helyét egy japán híroldal foglalja el: a Nikkei Japánban a legnagyobb üzleti újságnak számít. Főleg a piacokra és a pénzügyekre összpontosít, de politika, sport és az egészségügy témakörében is jelennek meg anyagok.

A listán szereplő webhelyek többsége hagyományos print újságként kezdte, így az évek során rengeteg idejük volt arra, hogy megbízható forrásként érvényesüljenek, és megnyerjék maguknak a hűséges olvasókat.

A rangsorban szerepelnek olyan újságok, amelyek legalább 100 évesek, például a The New York Times idén 170, a The Washington Post 144, és a The Wall Street Journal 132 éves.

A negyedik helyre kerülő Game Informer egy havonta megjelenő videójátékmagazin, ennek az első kiadása a nagyobb nevekhez képest „csak” 1991-ben jelent meg.

A The Athletic weboldal a legfiatalabb a rangsorban. 2016-ban alapították, elsősorban a sportkedvelők számára, akik hiányolják a sport témakörében íródott minőségi anyagokat.

A koronavírus-járvány közepette a téves információkkal és az álhírekkel kapcsolatos problémák megint csak megerősítették a megbízható hírforrások szerepének fontosságát a nyilvános információk terjesztésében.

A szakértők egyelőre nem látják biztosan, hogyan alakul majd a digitális médiafogyasztás jövője. Az biztos, hogy egyre több oldal kér előfizetést, de hogy a fogyasztók ellenállnak-e a tendenciának, vagy hajlandóak-e fizetni, az még a jövő zenéje.