Mi történik valójában a visszaküldött árukkal, amiket online rendelünk?
HírekAz Amazon, a Target és a Walmart általában újra eladják a visszaküldött termékek egy részét, ugyanakkor vannak olyan helyzetek, amikor nem akarnak bajlódni vele. Ilyenkor speciális raktárakba kerül az áru, ahonnan végül viszonteladókhoz kerül. A pandémia miatt idén rekordmennyiségű visszaküldött áru landolhat ezekben a raktárakban.
Tegyük fel, hogy megrendeltünk valamilyen konyhai eszközt, online. Megérkezik, de valamilyen okból nem tetszik. Visszaküldjük, ingyenesen. Nem kérdezik meg, miért küldjük vissza, a cég fizeti a szállítási költségeket is, hiába veszít pénzt. Amint a visszaküldött áru megérkezik, az alkalmazottnak meg kell néznie a konyhai eszközt, meg kell vizsgálnia, vagy akár az összes funkciót tesztelnie kell, hogy megnézze, nem törött-e el. Ez időbe és pénzbe kerül a kiskereskedőnek. Arról nem is beszélve, hogy a csomagolást már kibontották, így ez az eszköz nem kerülhet újra a polcra a többi vadonatúj háztartási termék mellé.
Röviden: a visszaküldés folyamata egyáltalán nem egyszerű. Vannak olyan termékek, amelyek esetében az olyan kiskereskedelmi cégek, mint a Walmart, a Target és az Amazon, nem akarnak bajlódni. Ilyenkor jön a képbe egy bizonyos Albert Palacci – írja a CNN Business.
Palacci egy New Jersey-i székhelyű felszámolási társaság, a 888 Lots vezérigazgatója. Szerinte a visszaküldött termékek sokszor nem kerülnek újra a polcra.
Az ügyfelek úgy vélik, a terméket vagy elnyeli a fekete lyuk, vagy vadonatújként tovább értékesítik egy másik ügyfélnek. Sok esetben ez egyáltalán nem így van.
Mint kiderült, a visszaküldött termékek – akár teljesen új állapotban is – úgynevezett felszámolási raktárakba kerülhetnek, olyanokba, mint például a megkérdezett vezérigazgatóé.
Idén rekordszámú visszaküldött áru landolhat nála. Ahogy a pandémia miatt egyre többen az online kiskereskedők felé fordultak, az ingyenes visszaküldés ígérete mára odáig vezetett, hogy a kiskereskedők visszaküldött tárgyak "szökőárjával" nézhetnek szembe.
A 2020-as ünnepi szezont követően a CBRE ingatlanvállalat becslései szerint több mint 70 milliárd dollár értékű online vásárolt terméket fognak visszaküldeni - ez 73 százalékos növekedést jelent a korábbi ötéves átlaghoz képest.
Az biztos, hogy az Amazon, a Target és a Walmart újra eladják a visszaküldött termékek egy részét. Az Amazon például működteti az Amazon Warehouse-t - itt használt és felújított termékeket lehet vásárolni. Ehhez hasonlóan a Walmart egy külön osztályon értékesíti a visszaküldött termékeket. De néha nem jön ki a matek, nem akarnak ezekkel az árukkal foglalkozni, ez pedig az olyan vállalkozásoknak jó, mint Albert Palacci társasága.
A 888 Lots kedvezményes áron vásárolja fel a visszaküldött termékeket a kiskereskedőktől.
De ezután még sok munka vár rájuk. A cég alkalmazottai szétválogatják a termékeket, kategóriák szerint - többek között gyermekjátékokat, Halloween-jelmezeket, férfi zoknikat, társasjátékokat, testápolási termékeket, irodai és kerti kellékeket, konyhai eszközöket és az elektronikát. Palacci több mint 10 ezer viszonteladónak ad el.
Ezek között nagyobb nevek is megtalálhatóak (Macy’s, Bloomingdales), ezek fizikai üzletekkel rendelkeznek. A kisebb viszonteladók viszont gyakran fordulnak például az Ebay-hez és az Amazon-hoz, ezeken a felületeken próbálnak profitot szerezni.