Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

MOL: volt olyan terület, ahol 97 százalékos volt a visszaesés

Hírek2020. jún. 18.D.J.

Csoportszinten több mint 10 millió dollárba került a vírus elleni védekezés, ebből pedig viszonylag nagy tétel volt a dolgozók tesztelése - mondta el a növekedés.hu-nak Világi Oszkár, a MOL-csoport Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások ügyvezető igazgatója.

A koronavírus-járvány csúcspontján a járványügyi intézkedések miatt alaposan kiürültek az utak, ami miatt a benzin-fogyasztás is jócskán visszaesett az országban. A MOL-nál csoportszinten 30-40 százalékkal csökkent az üzemanyag-értékesítés az előző év hasonló időszakához képest.

„Miközben az emberek alig ültek személyautóba, a repülőjáratok túlnyomó részét is eltörölték, emiatt márciusban és áprilisban ezen a területen 97 százalékos volt a fogyasztás visszaesése. Viszont közben voltak olyan húzóágazatok, amelyek továbbra is működtek: így például az agrárium vagy a tömegközlekedési szektor”

– mondta el a növekedés.hu-nak Világi Oszkár, a MOL-csoport Innovatív Üzletágak és Szolgáltatások ügyvezető igazgatója.

Mint hozzátette: ma már látják, hogy a járványügyi szabályok enyhítése mellett egyre többen ülnek autóba. Ezért kezdik megközelíteni az értékesítésnél a korábbi eladási szinteket, úgy, hogy közben a nem-üzemanyagtípusú termékeknél van, ahol még növekedni is tudtak.

Világi Oszkár elárulta, hogy csoportszinten több mint 10 millió dollárba került a vírus elleni védekezés, ebből pedig viszonylag nagy tétel volt a dolgozók tesztelése.

A legnagyobb beruházásuk a poliol komplexum építése mindenesetre továbbra is folytatódik. Vannak projektek, amelyeket át kellett ütemezni, ám ha kis csúszással is, de a 2030-as stratégiájukat továbbra is végig akarják vinni. A home office terén szerzett tapasztalatokról a menedzser elmondta: az otthoni munkavégzés egy egészen másfajta vezetési stílust igényel, mint az irodai munka. Igyekeznek hangsúlyosabban élni ezzel a lehetőséggel a jövőben, de ehhez bizonyos munkaköröknél meg kell vizsgálniuk, hogy miként tud a home office-al a dolgozó és a vállalat is jól járni.