Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

MotiváCiós workshopok és NYári egyetem a BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM országos pályaorientációs programjában

Hírek2022. nov. 25.Növekedés.hu

A közelmúltban sikeresen lezárult EFOP-projekt eredményeként 259 millió forint támogatásból országos pályaorientációs programot valósított meg a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) - írja az egyetem közleménye.

2017- 2022. között az egyetem konzorciumi partnerével, a Hungarnet Egyesülettel közösen szervezett programokon – Képzők képzése, Nyári Egyetem, színházi előadások, motivációs workshopok – a BGE portfóliójába tartozó egyéb szakok mellett kiemelten a gazdaságinformatikus és az üzleti képzéseket népszerűsítették a kevésbé fejlett régiók középiskolásai körében.

A BGE-n 2023 őszétől már angol nyelven is elérhető gazdaságinformatikus képzés jelenleg is a legnépszerűbb gazdaságinformatikus képzés hazánkban. Az itt végzettek átlátják a gazdasági folyamatokat és értik az informatikát is, így hatékonyan közvetítenek az üzlet és az informatikusok között.

Eredményesen zárult a BGE-n az EFOP-3.4.4-16-2017-00013 azonosítószámú Innovatív megoldások az eredményes pályaorientáció, valamint a közgazdász és gazdaságinformatikus felsőoktatási képzésekbe való bekerülés támogatásáracímű európai uniós projekt, mely a Hungarnet Egyesülettel közösen, konzorciumi formában valósult meg. A 2017. június 1. és 2022. augusztus 31. között lezajlott projekt céljai között a BGE portfóliójába tartozó egyéb szakok mellett a gazdaságinformatikus és üzleti képzések népszerűsítése, valamint az MTMI (matematika, természettudományos, informatika) szakok ismertségének növelése szerepelt. Az 5 év alatt megvalósult eseményeknek 30 bázisiskola adott otthont.

Megvalósult programok

Képzők képzése: Az 5 db képzésen összesen 73 mentort képeztek a bázisiskolák oktatói és az iskolákhoz közel álló civil szervezetek képviselőiből, akik a későbbiekben saját intézményükben, illetve más térségi iskola diákjainak tartottak workshopokat.

Motivációs, pályaorientációs, kommunikációs workshopok diákoknak: motiváció, kommunikáció, időmenedzsment, pályaorientáció, tanulási stratégiák témában tapasztalt trénerek workshopokat tartottak a diákoknak. Összesen 67 db workshop valósult meg 973 fő részvételével.

Nyári Egyetem: A projekt ideje alatt 4 alkalommal került megrendezésre a közel egyhetes Nyári Egyetem, ahol az ország minden területéről érkező középiskolás diákok interaktív előadások formájában ismerhették meg a gazdaságinformatikus és üzleti-közgazdász szakmákat. Készség- és személyiségfejlesztő foglalkozások, menekülős játékok és vállalatlátogatások is színesítették a programot. A Hungarnet Egyesület szervezésében az informatika iránt érdeklődők érdekes informatikai kérdéseket felvető előadásokon a GPS működése, mockup készítés photoshopban, 3D akadémia, fotózás és fényképezés, photoshop tutorial – is részt vehettek.

B(l)omolj velünk! blog és mobil telefonos szerepjáték alkalmazás: A kifejezetten a középiskolai korosztály számára fejlesztett blogon szakmákat bemutató kisfilmek, diákok, hallgatók, oktatók cikkei érhetőek el. A szerepjáték appal a diákok valamilyen karakter bőrébe (szerepébe) bújva különböző feladatokat oldhatnak meg.

Tematikus középiskolai versenyek: logisztika, gazdaságinformatika, üzleti-közgazdász, turizmus-vendéglátás témában 365 fő részvételével 8 db tematikus verseny került megrendezésre, melyek zsűrijében neves vállalati partnerek foglaltak helyet – a zsűriben vállalati partnerekkel.

Nyílt Nap 11 alkalommal valósult meg különböző régiók iskoláiban. Emellett a Hungarnet 2 informatikai konferenciára hívott meg alkalmanként 40 diákot.

0. évfolyam matematika felzárkóztató e-tananyag és kontakt órás foglalkozások: az egyetem munkatársai a 11-12. évfolyamos diákok részére felzárkóztató e-tananyagot fejlesztettek matematikából. Erre építve a kedvezményezett, fejlesztésre és komplex fejlesztési programokra szoruló járások iskoláiban és az onnan származó tanulók iskoláiban 20 kontaktórás foglalkozást tartottak.

Színházi előadások, Cinema Science Cafe (CSC): A színházi előadások után a diákoknak lehetőségük nyílt egy pszichológussal beszélgetni a korosztályukból fakadó problémáikról, tanulmányaikról, jövőbeli terveikről,