Nagyon sokat vár új luxuslimuzinjától a Mercedes
HírekA Daimler a napokban dobja piacra új, Mercedes-Benz S-Class luxus szedánjának új modelljét, olvasható a reuters hírportálon. A német autógyártó reméli, hogy a modell segítségével jövőre újra nyereségessé válik, és túlléphet azon a kereslet visszaesésen, amelyet a felső járműkategóriák a koronavírus-válság miatt elszenvedtek.
A Daimler évtizedeken át hét évente bocsátott ki egy-egy új S-Class osztályt. Legnyereségesebb modelljének idei elindítása különösen fontos, mert a járvány következményeinek kezelése és az elektromos autók gyártására történő költséges átállás kemény feladatot jelent a vállalat számára.
Az S osztály a vállalat fontos jelképe és egyben a nyereség legfőbb forrása
mondta a Norddeutsche Landesbank elemzője, Frank Schwope.
A Daimler vezérigazgatója, Ola Kaellenius egy költségcsökkentő kampányt indított el azt követően, hogy a második negyedévi bevétel 30 százalékkal csökkent és a cég kamatfizetés és adózás előtt 1,68 milliárd eurós veszteséggel zárt.
A vezérigazgató júliusban már a kereslet megélénkülésének jeleiről számolt be. Különösen sokat javult a helyzet a Mercedes-Benz csúcsmodelljei és az elektromos járművek vonatkozásában. Elemzők szerint erőteljes a forgalom visszapattanása a Mercedes-Benz legfontosabb piacán, Kínában.
A Daimler 95 ezer S-Class modellt adhat el 2021-ben.
Mivel ezeknek az autóknak az ára meghaladja a 100 000 eurót, e szegmens több, mint 2 milliárd euróval járulhat hozzá a vállalat eredményéhez, véli a Bank Mainfirst autó-piaci elemzője, Daniel Schwarz.
Bár a Daimler nem közöl adatokat a különböző modellek nyereségességéről, elemzők úgy becsülik, hogy a S-Class autók profitrátája 15-20 százalék között lehet.
Az S-Class előnyére válhat, hogy ez a legújabb piacra kerülő prémiummodell, amely a 2019-ben, illetve 2017-ben megjelent BMW 7 Series és Audi A8 márkákkal versenyezhet.
A Daimler jövőre tervezi az S osztály elektromos változatának, az EQS-nek nevezett autónak a kibocsátását is, bár az elemzők figyelmeztetnek, hogy ez aligha fog akkora profitot termelni, mint a robbanómotoros változat.
Az S-Class termelésbe vonása bizonyos megkönnyebbülést jelent azoknak az alkalmazottaknak, akik a koronavírus-járvány és az elektromos autókra történő átállás miatt aggódnak munkahelyükért. Az autókat egy vadonatúj, a Daimler központjához közeli gyárban szerelik össze, a dél-németországi Sindelfingen-ben.
A gyár létesítési költsége 730 millió euró. A munkaegészségügyi követelmények messzemenő figyelembevételével felépített szalagjain több, mint 1 500 ember dolgozik majd, a Daimler szerint 25 százalékkal nagyobb hatékonysággal, mint a korábbi munkahelyeken.