Öt kérdés, amire válaszolnia kell, ha most akar vállalkozást indítani

Hírek2017. dec 28.Növekedés.hu

Sok problémát kell leküzdenie egy induló vállalkozásnak. Kezdve a cégalapítás adminisztrációs teendőitől, az informatikai háttér megteremtésén keresztül a reménybeli felvevőpiac meghatározásáig. Ahhoz, hogy az ez utóbbit tartalmazó marketing stratégia hatékony legyen, legalább 5 fontos kérdésre válaszolni kell.

  1. Miért vehetik meg a vevők pont a mi termékünket, igényelhetik a szolgáltatásunkat?
Sok vállalkozó beleesik abba a hibába, hogy elfogultan tekint a termékére, szolgáltatására. Abban alkatrészek, ráfordított munkaórák összességét, technológiai folyamatok eredményét látja. Ezért viszont nem is érti, hogy miért nem veszik a termékét, igényelik a szolgáltatását. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a vevők általában nem konkrét cikkszámú készüléket, berendezést akarnak venni, hanem megoldást keresnek a saját problémájukra. Ezért a vállalkozónak bele kell helyezkednie a vevő bőrébe, végiggondolnia, milyen előnye, haszna származhat neki abból, ha megveszi a termékünket, vagy igényli a szolgáltatásunkat. Ezt az előnyt kell aztán szerepeltetni az összes reklámkiadványban, direkt ajánlatban és a személyes kommunikációban.
  1. Kinek akarunk eladni?
A cégalapítás hevében sok kezdő vállalkozás beleesik a hibába, hogy mindenkinek el akarja adni a termékét, szolgáltatását, nem próbálja „belőni” a vevőkört. Pedig jóval hatékonyabb, ha meghatározza azt a kört, réteget, szűkebb piacot, ahol úgy érzi, sikeres lehet. Ennek nem utolsósorban az is az előnye, hogy így könnyebben – és ami legalább ennyire fontos: kisebb költséggel – tud kommunikálni, ezáltal jóval nagyobb hatást is tud elérni. A feladat tehát adott: meghatározni a potenciális vevőket. Ha ez megvan, akkor tanulmányozni kell az életformájukat, a szokásaikat, hogy a megfelelő személyeket érjék el a megfelelő helyen. 
  1. Miben vagyunk mások, többek konkurenseinknél?
Azt magyarázni sem kell, hogy aligha akad olyan cég, akinek ne lennének versenytársai. Ezt persze a potenciális vevők is tudják, ezért őket kell meggyőzni arról, a sok hasonlónak tűnő termék, szolgáltatás közül miért pont a miénket vegyék meg, igényeljék. Fel kell tudni mutatni egy olyan pluszt, ami miatt mi mások, többek vagyunk, mint a versenytársaink. Ilyen tulajdonság lehet, hogy a vállalkozás gyorsabban nyújtja a szolgáltatást, mint a piacon lévő többi cég, vagy ő az egyetlen, amely a termékére visszavásárlási garanciát biztosít. A lényeg, hogy olyan egyediséget határozzunk meg, amit a vevő is értékesnek tart. Ha ez a szempont megvan, akkor ezt kell kidomborítani a vállalkozás minden kommunikációs csatornáján.
  1. Mi legyen a nevünk?
Egy kifejező elnevezés fél siker, ezért egy kezdő vállalkozásnak nagy gondot kell fordítania, mire kereszteli magát. El kell felejtenie a jópofa, blikkfangos neveket éppúgy, mint a sajátját. Itt is a vevő bőrébe bújva kell megpróbálni kitalálni, vajon az ő érdeklődését melyik név kelti fel. Leginkább az, amelyikből már következtethet arra, hogy a vállalkozás milyen típusú termékeket állíthat elő, illetve szolgáltatást nyújthat. Lényeges, hogy kerüljük a hosszú és nehezen kimondható neveket – szakértők szerint a sikeres név nem hosszabb öt szótagnál.
  1. Hogyan nézünk ki, mit sugárzunk magunkról?
Nemcsak az embereknél, a cégeknél is igaz, hogy a megjelenésünk nagyban befolyásolja a vállalkozásunkról alkotott képet. Ha nem adunk erre, a rólunk kialakult benyomás, imázs nem fog eggyel több érvet adni ahhoz, miért is pont minket válasszanak a vevők. Ezért már az indulástól kezdve érdemes időt és pénzt áldozni az imázsra. Például a névjegykártyánkat ne saját kezűleg nyomtassuk, hanem grafikussal, reklám szakemberrel készíttessük. Mint ahogy a levélpapírt, a logót is a lehető legnagyobb gondossággal válasszuk ki. Sokszor ugyanis ilyen szubjektív dolgok alapján dönt a vevő egyes termékek vagy szolgáltatások mellett.

SIKERSZTORIK
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
A leggazdagabb orosz nők
Oroszországban a gazdag milliárdosok többsége férfi, ismert oligarchák, acélipari, olajipari csoportok tulajdonosai. Vannak azonban olyan nők is szép számmal, akik vagy alanyi jogon, vagy esetleg éppen egy előnyös válás révén immár önállóan is százmilliárd forint körüli vagyonnal bírnak.
Siker2018. júl 15.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.