OTP Bank: a megtakarítások esetében is teret hódítanak a digitális megoldások
HírekAz OTP Bank kutatásából kiderült, hogy egyre többen élnek a digitális csatornák kínálta lehetőségekkel a legalább félmillió forintos megtakarítással rendelkező ügyfelek körében is. Közülük 100-ból 71 ügyfél használt az elmúlt időszakban valamilyen megtakarításhoz köthető digitális funkciót. Az OTP Bank ügyfeleinek körében csak a tavalyi év áprilisában 27 százalékkal emelkedett az online végzett értékpapír-tranzakciók száma, az előző év áprilisához képest. Nyáron, a lazítások idején enyhén visszaesett, majd az év végéhez közeledve újra felfutott az online kötések száma.
A járvány, a korlátozások hatásaként egyre többen veszik igénybe az online felületeket pénzügyeik intézéséhez. Az OTP Bank kutatásában vizsgált ügyfélszegmensben az internetbankot tízből kilencen használják, 71 százalékuk pedig valamilyen megtakarítási funkciót is igénybe vett az elmúlt időszakban. A legnépszerűbb megtakarításokkal kapcsolatos funkció az egyenleg ellenőrzése (55%), az árfolyamok (17%), és hozamok lekérdezése (19%) mellett.
A megtakarítási és befektetési lehetőségekről a legtöbben saját bankjuk felületein, a pénzügyi, illetve az ajánlatokat összehasonlító oldalakon szerzik be az információkat. Az OTP Bank által megrendelt kutatás szerint a termékek vizsgálatakor az elsődleges szempont a költségek és díjak felmérése, csak ez után következik a garantált és lehetséges hozamok összevetése.
„Az OTP Bank számos online megoldást kínál ügyfeleinek pénzügyeik intézésére. Most, a járvány harmadik hullámában különösen fontos, hogy mindent megtegyünk a védekezés érdekében. Javasoljuk ügyfeleinknek, hogyha tehetik, a szakértői támogatást nem igénylő tranzakciókhoz válasszák a kényelmes és biztonságos digitális csatornáinkat a megtakarításaik kezeléséhez is”
– nyilatkozta Nyitrai Győző, OTP Bank Megtakarítási Szolgáltatások Főosztályának igazgatója.
A kutatásban megkérdezettek az egyszerűbb, jól ismert tranzakcióknál kevésbé, a bonyolultabbaknál már több esetben kérnének szakértői segítséget. A megtakarítók közel fele (47 százaléka) szerint például a betétlekötés egyszerű művelet, támogatás nélkül is el lehet intézni. Állampapírok jegyzésénél már csak a harmaduk (35 százalék), részvényvásárlásnál pedig mindössze minden hatodik válaszadó biztos abban, hogy egyedül is boldogulna a feladattal.
Első a biztonság
Az online ügyintézést a többség (57 százalék) biztonságosnak tartja. Érdemes kiemelni, hogy még az az ügyfélkör is 37 százalékban biztonságosnak tartja ezt a lehetőséget, akik egyelőre nem használják a digitális szolgáltatásokat. Tehát jelentős azoknak a tábora, akiknek ugyan nincs biztonsági aggálya, de ennek ellenére még nem az internet segítségével bankolnak.