Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Teljes értékű számlanyitás szelfis azonosítással először Magyarországon banki mobilalkalmazásban a GRÁNIT Banknál

Hírek2020. okt. 16.Növekedés.hu

Elindult a GRÁNIT Banknál Magyarországon elsőként, a teljes értékű lakossági szelfis számlanyitás. Mától akár éjszaka is nyitható teljes értékű bankszámla, élő videós azonosítás nélkül is az iOS és Android eszközökön használható GRÁNIT eBank mobilbanki alkalmazásban, az október elseje óta hatályos jogszabálynak megfelelő innovatív megoldással.

Ez azt jelenti, hogy a GRÁNIT Banknál nyitott szelfis számlanyitáshoz nem szükséges egy másik bankból történő utalás és a számlatulajdonos készpénzfelvételi lehetősége és vagy átutalásainak összege sem korlátozott. A mobilapplikáció legújabb verziója emellett elérhetővé teszi az Azonnali Fizetési Rendszerben (AFR) használt MNB sztenderd QR-kód beolvasásával történő utalásokat, és az utalásokhoz szükséges QR-kód generálását is. Az applikációban továbbá a képernyő előtt elhúzott kézmozdulattal azonnal elrejthető az ott megjelenő számlaegyenleg, és néhány kattintással megosztható a bankszámlaszám és megosztható bármely chat-felülen vagy e-mailban.

A GRÁNIT Bank eBank mobilbanki alkalmazásának legújabb verziójában Magyarországon elsőként érhető el olyan - szelfi videóval, az igazolványok befényképezésével és a személyi igazolvány chipjének NFC technikán alapuló beolvasásával történő - online számlanyitás, amelynek a végén teljes értékű, korlátozások nélkül használható bankszámlához lehet jutni videós vagy fióki ügyfélazonosítás nélkül. Az innovációt az MNB 26/2020 számú, október elsején hatályba lépett rendelete tette lehetővé, amely meghatározza, milyen módon kell lebonyolítani a közvetett elektronikus ügyfél-átvilágítás ahhoz, hogy az teljességgel megfeleljen a pénzmosásellenes rendelkezéseknek.

Az új digitális eljárás révén a nap bármely órájában és a hét bármely napján igényelhető néhány kattintással 0 Ft-os számlavezetési díjjal lakossági bankszámla, amelynél nincsenek korlátozva a fizetési tranzakciók, beleértve az online vásárlások értékhatárát és helyszínét vagy például, a pénzfelvételek összegét

A GRÁNIT eBank mobilalkalmazás ugyancsak új, MNB sztenderd QR-kódos fizetési funkciójával a Bank ügyfelei még kényelmesebben, gyorsabban bonyolíthatják le egymás között a személyes fizetési tranzakciókat, néhány pillanat alatt szétosztható például egy közös vacsora ára. de a QR-kód generálás lehetővé teszi például kereskedők számára azt is, hogy így biztosítsák az elektronikus fizetési lehetőséget vevőiknek.

A GRÁNIT Bank továbbra is a digitális fejlesztések élvonalában kíván maradni és az első között biztosítja azokat az elektronikus banki megoldásokat, fizetési eljárásokat, amelyek nemcsak élményszerűek és kényelmesek, de a jelenlegi pandémiás helyzetben az egészséget is védik.

– mondta Hegedüs Éva, a GRÁNIT Bank elnök-vezérigazgatója. Kiemelte, hogy az új szelfis számlanyitás alternatívát jelent a Banknál 2017 júliusa óta elérhető, élő videóazonosításon alapuló online bankszámlanyitásnak. „ Mindenki eldöntheti, hogy szeretne-e banki ügyintézővel videócheten keresztül találkozni, vagy a számlanyitást önállóan kívánja elvégezni. Mivel a Bank gyors ütemben szélesíti a mobileszközzel elérhető szolgáltatásai körét, adódott, hogy a jogszabályi lehetőség megnyílásával azonnal biztosítsa ezt az új számlanyitási lehetőséget azoknak, akik a lehető legkényelmesebben szeretnének gyorsan, versenyképes díjazású és teljes értékű bankszámlához jutni.” – mondta az elnök-vezérigazgató. Kiemelte, hogy az új innovációt rendkívül gyors ütemben sikerült megvalósítaniuk, amelyben kulcsszerepe volt, annak, hogy a fejlesztést a GRÁNIT Bank digitális termékfejlesztő cége, a GB Solutions végezte.

A pandémiás időszakban a korábbi 50 százalékról csaknem 2/3-ra nőtt azon ügyfelek aránya a GRÁNIT Banknál, akik napi pénzügyeik intézéséhez használják a banki mobilapplikációt, ami jelzi, hogy folyamatosan nő az igény arra, hogy az egészséget is védő biztonságos digitális megoldással akkor és ott bankoljanak, ahol kényelmes.

A Banknál nagy az érdeklődés a március 2-tól elindult azonnali fizetések keretében a GRÁNIT eBank mobilbanki alkalmazásban kínált innovatív szolgáltatások iránt is. Az ügyfelek több mint 10 százaléka rögzített már pénz fogadásához bankszámlaszámot helyettesítő e-mail címet vagy mobilszámot (másodlagos azonosítót), ami jóval meghaladja a néhány százalékos piaci átlagot és több száz fizetési kérelem történt, amelyeknél a tranzakciók átlagos értéke 16.700 Ft volt.

A GRÁNIT Bank bízik abban, hogy az AFR rendszeren belüli QR-kóddal egyre több piaci szereplő mobilalkalmazása lesz képes azonnali átutalást indítani, ahogy képesek lesz QR-kódot is generálni a villámgyors fizetésekhez, így ügyfelei is mind szélesebb körben használhatják majd mindennapi pénzügyeik intézéséhez az új innovációt.

HÁTTÉR

A GRÁNIT Bank 2010-es alapításától kezdve digitális modellt valósít meg a lakossági üzletágban, amelynek keretében ügyfeleit fiókhálózat nélkül, elektronikus csatornákon szolgálja ki. Minden évben újabb és újabb innovatív digitális pénzforgalmi szolgáltatásokkal segíti, hogy lakossági ügyfelek mind szélesebb körben kényelmesen, akár otthonról, utazás, és fiókban való sorban állás nélkül intézhessék pénzügyeiket. 2020-ban-ben többek között digitális ügyfélfiókkal egészítette ki a babaváró kölcsön online igénylési folyamatát és a fizetési kérelem szolgáltatás, valamint a mobilapplikációban rögzíthető másodlagos azonosítók mellett a QR-kód alapú fizetéssel teljessé tette az AFR rendszer révén biztosítható innovatív szolgáltatásokat. 2019-ben a VideóBankon keresztüli értékpapírszámla-nyitás és állampapírvásárlás elindítása kapcsán elnyerte Az év leginnovatívabb bankja valamint Az év prémium banki szolgáltatása címet is a Mastercard Év Bankja versenyen. 2017. július óta, lehet videós azonosítással teljes körűen azonnal élő bankszámlát nyitni, és elektronikusan szerződni.

A GRÁNIT Bank 2019-ben is a bankszektor átlagánál gyorsabban növekedett és közel 400 milliárd forint mérlegfőösszeggel digitális kisbankból közepes méretű bankká vált, Közel 200 milliárd forint ügyfelekkel szembeni követelést és több, mint 300 milliárd forint betétállományt kezel, adózás előtti eredménye pedig közel 1,5 milliárd forintot tett ki.