Újra startol a magyar gyártókat segítő program

Hírek2023. márc. 9.Növekedés.hu

Újraindul a Magyar Termék „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampánya. Ezúttal is az a cél – ahogy első alkalommal 2020-ban a pandémia ideje alatt –, hogy a hazai gyártók helyzetén javítsanak. A gazdasági körülmény ugyanis mára talán még összetettebbé vált. Az akció támogatására a Naszálytej Zrt. egy új, a kampány üzenetét hordozó termékcsomagolással jelent meg az Auchan áruházak polcain. Ezen felül a Magyar Termék az idei évre azt tűzte ki célul, hogy a gyártóik összforgalma a tavalyi 2650 milliárd forint után megközelítse, akár el is érje a 3000 milliárdot.

Idén tavasszal ismét elindítja „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányát a Magyar Termék Nonprofit Kft. Az akció egyik állomásaként

a Naszálytej Zrt. új, a kampány üzenetét közvetítő csomagolással jelenik meg az Auchan Magyarország üzleteinek polcain.

Az első alkalommal a COVID-19 ideje alatt futó aktivitás valós sikereket ért el. Azon túl, hogy igazi mozgalommá terebélyesedett, hiszen mintegy 100 cég csatlakozott, sokan védjegyhasználókká is váltak. 

A kampány újraindítását most többek között az indokolta, hogy

a gazdasági helyzet az utóbbi hónapokban a három évvel ezelőtti időszakhoz képest is talán még összetettebb, komplikáltabb és nehezebb lett.

Így egyértelműen hasonló célokkal vág neki a Magyar Termék az idei akciónak. Szeretnének a hazai gyártók helyzetén kézzelfoghatóan javítani és jobb helyzetbe hozni őket.

A tavaly év végén 16 000 ember megkérdezésével készített online kutatás ugyanis azt igazolta, hogy

a vásárlók számára az árkérdés a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap.

Egyértelműen kiderül azonban az is, hogy szinte minden fogyasztó (96%) számára fontos, hogy a kereskedelmi láncok polcain minél több magyar termékből tudjanak választani, vagyis nem mondanak le a hazai árukról.

Ebben a helyzetben tisztán látszik a feladat, és még inkább fontos fókuszba helyezni a tudatos magyar termékvásárlást. A gyártók széles köre ma már felismerte, hogy bármilyen körülmények legyenek is, biztosítaniuk kell vásárlóikat termékeik hazai eredetéről és megbízhatóságukról. A Magyar Termék éppen ezt a lehetőséget kínálja számukra. 

Ez abban is megmutatkozik, hogy a 2020-as eredményekkel összehasonlítva,

az elmúlt év végére közel 30%-kal növekedett a védjegyhasználók tábora.

Ez nem csak a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampányt dicséri, hanem jelzi, hogy folytatni kell a munkát, mert a védjegyek képesek segítséget nyújtani a cégek és természetesen a fogyasztók számára. 

Ma több mint 230 gyártó, több mint ötezer árucikke jogosult a Magyar Termék védjegyrendszer valamelyik emblémájának használatára. Ezek gazdasági jelentősége az elmúlt év végére hatalmasra duzzadt, hiszen éves összárbevételük tavaly decemberre már meghaladta a 2650 milliárd forintot, gyártóik pedig 50 455 ezer embert foglalkoztatnak. Összességében rekord évet zártunk, a kampányok számában és a védjegyhasználó cégek bővülését illetően is

– emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Az Auchan Magyarország Kft. és a Magyar Termék Kft. mindig is szoros kapcsolatot ápolt. A felek még 2014-ben kötöttek stratégiai megállapodást. 

Az Auchan és a nonprofit szervezet közel tíz éve azon dolgozik, hogy a védjegyekkel ellátott termékeket népszerűsítse, kiemelve ezzel a sajátmárkás kínálatunkat is. Számunkra mindig is fontos volt a hazai piac, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy üzleteinkben magas a hazai termékek aránya, és továbbra is nyitottak vagyunk rá, hogy aki megfelel a minőségi követelményeknek, az a beszállítónkká váljon

– mondta Nagy Attila, az Auchan Magyarország Kft. Választék és beszerzési igazgatója.

Idén a két cég első közös akciója a március elején elindított

2 hetes magyar termék kampány.

Ennek keretében újságakciók, egyedi üzlettéri kommunikáció jelzi a vásárlóknak a hazai termékek helyét és az azokhoz kapcsolódó kedvezményeket. 


A magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Naszálytej Zrt. védjegyhasználóként évek óta erősíti a Magyar Termék védjegyekkel ellátott termékek körét. Annak érdekében, hogy a 2023-ban újrainduló kampány erős üzenetét szélesebb körben is eljuttassa a fogyasztókhoz, a vállalat „Vedd a hazait! Védd a hazait!” szlogennel ellátott márkaterméket hozott létre, amely most „in-out” akcióban kapható az Auchan hálózatában

– jelentette ki Sallai Attila, a Naszálytej Zrt. vezérigazgatója.

A jelenlegi árversenyben tehát változatlanul fontosak a Magyar Termékek.

A célunk pedig az, hogy idén újabb lépést tegyünk előre, és gyártóink összforgalma megközelítse, akár el is érje a 3000 milliárd forintot

– hangsúlyozta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Elmondása szerint ez nem csak növekedést, hanem a tagok fokozódó pénzügyi stabilitását is jelezné, akik a védjegyhasználatban rejlő előnyöket kiaknázva a magyar gazdaság egyre beágyazottabb szereplőivé válhatnak.