A koronavírus miatt a bezártságban egyre feszültebbek az emberek. Ráadásul karácsony környékén több a lakástűz és a háztartási balesetek száma. Ha mindez nem lenne elég, az elhagyott, üresen tátongó nyaralók is gyakran esnek a betörők áldozatául. Nem kérdés, hogy kell e lakásbiztosítás.
A biztosítással foglalkozó statisztikák szerint a november végétől az év utolsó napjáig tartó időszakban jegyzik fel az otthonokban keletkező tűzeseteknek hatodát, vagyis az éves átlag kétszeresét. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság adataiból az derül ki, hogy ilyenkor átlagosan negyvenöt percenként gyullad ki egy lakás, naponta két-három otthon válik lakhatatlanná a tűz miatt, kétnaponta meghal valaki lakástűzben. Idén már 5950 lakástűz volt, 482 ember szenvedett füstmérgezést, 86-an pedig életüket vesztették.
A gond az, hogy a magyarországi lakóingatlanoknak csak a 72-73 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással. A lakásbiztosítás hiányát a legtöbben azzal magyarázták, hogy nem saját lakásban élnek.
A tűz,- valamint az elemi károkra valamennyi hazai lakásbiztosítási termék fedezetet nyújt – hívja fel a figyelmet Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője. A szerződéses támasz kiterjedhet a baleset miatti anyagi kiadások fedezésére, pótolhatja a jövedelemkiesést, de az asszisztencia szolgáltatást választva a pénzügyi szolgáltatáson túli, kézzelfogható segítséget is kaphatunk a biztosítótól.
Az asszisztencia keretében a biztosító arra vállalkozik, hogy a szerződésben felsorolt szolgáltatásokat megszervezi, az ellátások költsége azonban jellemzően a biztosítottat terheli, (feltéve, hogy nem lehet valamely biztosítási összeg terhére elszámolni).
A kizárólag az ingatlant „biztosítók” aránya 9 százalékos, 4 százalék pedig csak az ingóságokra kötött biztosítást.
Ez pedig hiba! Egy felémérés szerint ezen kívül 18 százalék túl drágának tartja a biztosításokat, 10 százalék pedig úgy gondolja, hogy nincs rájuk szüksége. A Netrisk.hu-nál a biztosítók számos ajánlatai közül választhatóak ki a legjobb kínálatok – hívja fel a figyelmet szakértőnk. Ennek ellenére az ügyfelek egyre jobban odafigyelnek a lakásbiztosításuk feltételeire, ami azért is örvendetes, mert egy-egy ilyen szerződés megkötése során valójában nem 20-30 ezer forint elköltéséről döntenek, hanem 20, 50 vagy akár 100 milliós érték sorsáról hoznak felelős döntés
A karantén idejére fokozottan érvényes, hogy a biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan kényelmesebb.
Lényeges, hogy az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak. A kárrendezés időtartama 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, illetve e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.
Érdemes azt is felülvizsgálni, hogy milyen kiegészítő biztosítások köthetők, hiszen nem csak viharkárok léteznek.
A Netrisk.hu tapasztalatai alapján a leggyakrabban választott kiegészítő szolgáltatás az elfolyt víz költségét fedező biztosítás volt tavaly (15%), ezt követték a tetőhézag-beázásból (12%), a besurranó tolvajlásból (9%), a kutya által okozott károk fedezetét biztosító (8%), illetve a család balesetbiztosítását szolgáltató (7%) kiegészítő szolgáltatások.