Jófogás-vezér: könnyen előfordulhat, hogy az idei még a tavalyinál is nehezebb év lesz
InterjúHosszútávon az a tervünk, hogy heti legalább egy nap otthoni munkavégzésre rendezkedünk be, e célból épp most kezdődik az iroda átalakítása - mondta el a növekedés.hu-nak Palocsay Géza, a Jófogást és a Használtautó.hu-t is működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A járvány még mindig tombol. Hogy alakult a január és a tavalyi év az Adevintánál?
A múlt évet 4,1 milliárd forintos bevétellel zártuk, ami 10 százalékos árbevétel-csökkenés a 2019-es esztendőhöz képest.
A gazdasági válság mellett a visszaesésben az is közrejátszott, hogy az első korlátozások idején különleges mentőcsomagot adtunk a Jófogás és a Használtautó.hu oldalakon hirdető partnereinknek, ezzel is segítve őket, hogy aktívan tarthassák a hirdetéseiket, illetve forgalmazni tudják a készleteiket. Ezek az engedmények viszont kihatással voltak az eredményességünkre.
Veszteségesek voltak?
Örömmel mondhatom, hogy még ilyen körülmények között is meg tudtuk tartani a kétszámjegyű Ebitda százalékos nyereségességünket, bár kétségtelen, hogy volt visszaesés az eddigi csúcsévünkhöz képest, ami a 2019-es volt.
Minden jel szerint a turizmus felfutására még várni kell. Ez milyen hatással van az üzletükre?
Egyrészt valóban nehéz megítélni, hogy a turizmus és vendéglátás mikor kap újra erőre, másrészt arról hallani, hogy idén a zenei fesztiválokat is lemondják, az olimpia is veszélybe kerülhet, akárcsak a labdarúgó Eb.
Mindezek olyan következményekkel járhatnak, amelyek alól mi sem húzhatjuk ki magunkat, és így könnyen előfordulhat, hogy az idei még a tavalyinál is nehezebb év lesz.
Meglátásom szerint minden azon múlik, hogy a lakosság oltottsága milyen ütemben és sikerrel halad az év hátralévő részében, illetve sok múlik az oltások különböző vírusvariánsokra gyakorolt hatásosságán.
Az elmúlt egy évben volt leépítés a társaságnál?
Szeretném kiemelni, hogy a vírushelyzet miatt nem küldtünk el munkatársakat és a béreket sem vágtuk vissza, sőt! A tavalyi évben hiába szembesültünk üzleti kihívásokkal, a csapat bővítése továbbra is fókuszban maradt, és 20 százalékkal növeltük a létszámot.
Mit kerestek leginkább az emberek a Jófogáson a járvány alatt?
Az élbolyban található többek között a kistraktor, a konyhabútor, a hangfal, az utánfutó, a laptop, és a mobilház is, míg az e-bicikli először került a legnépszerűbb keresőszavak körébe.
Hogy hatott a Jófogás állás kategóriájára a mostani helyzet?
Sajnos jelentős volt a visszaesés. Mivel ebben a részlegünkben általában sok a vendéglátáshoz és a turizmushoz kapcsolódó hirdetés, így általánosságban is a kékgalléros álláshirdetések száma a korlátozások miatt látványosan csökkent.
A KATA szabályok változása érintette az Adevintát?
Nem igazán, hiszen csak néhány KATA-s céggel álltunk partnerségben, például újságírókkal és grafikusokkal.
Ők a szabályváltozás miatt általában más működési formára álltak át.
Van saját online magazinjuk is. Az autonavigator.hu hogy bírta a válságot?
Habár nem 2020 volt a csúcsévünk, a brand népszerűségét jelzi, hogy továbbra is ez a harmadik leglátogatottabb online autós portál. Emellett hetente legalább egy PR cikk folyamatosan megjelent, vagyis az olvasók és a hirdetők is kedvelik az oldalunkat. A nyomtatott kiadásra pedig a portfolió prémium elemeként tekintünk az indulása óta, így 2021 során továbbra is negyedévente várható a megjelenése.
Az irodájuk mennyire van most kihasználva?
Tavaly év elején és végén naponta 15 munkatárs jöhetett be az irodába a járványügyi szabályok maradéktalan betartásával. Most azt látjuk, hogy a kollégákban egyre erősödik az igény, hogy visszatérhessenek az irodába, így ezt a limitet emeltük meg az elmúlt hetekben 25 főre. Mivel 1400 négyzetméter áll a rendelkezésünkre, ennyi emberrel is be tudjuk tartani a járványügyi szabályokat.
Hosszútávon pedig az a tervünk, hogy heti legalább egy nap otthoni munkavégzésre rendezkedünk be, e célból épp most kezdődik az iroda átalakítása.