Fél év alatt százmillió forintot spóroltak az ügyfelek az Erste Bank pénzvisszatérítési kedvezményprogramjával
PénzügyVásárlásuk értékének átlagosan több mint 6 százalékát kapták vissza az Erste Bank Moneyback funkcióját használó ügyfelei. A bank pénzvisszatérítési kedvezményprogramjával fél év alatt összesen 100 millió forintot spóroltak, a legtöbbet az élelmiszervásárlások után tudták megtakarítani.
Mindössze fél év telt el az indulás óta, de már 170 ezren próbálták ki az Erste Bank pénzvisszatérítési kedvezményprogramját. A Moneyback funkciót eddig a pénzintézet 30 ezer ügyfele próbálta ki, akik a 60 ezer, összesen másfél milliárd forint értékű vásárlásuk után 100 millió forintot kaptak vissza.
A megvalósult visszatérítések átlagos mértéke 6,6 százalék, amely lényegesen magasabb, mint a nem célzott, nem személyre szabott programokban elérhető kedvezmények esetében – ismertette Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.
A Moneybackben az Erste ügyfelei számos hazai és nemzetközi kereskedő és szolgáltató cég akcióját érhetik el egy közös felületről. Mindenki a saját költései alapján, a számára leginkább releváns kereskedőktől kap ajánlatot.
A kedvezmény mértékét mindig az adott partnercég határozza meg. A Moneyback ingyenes, a programban a pénzintézet által kibocsátott valamennyi, lakossági forint számlához tartozó élő bankkártya és hitelkártya (fő- és társkártyák egyaránt) részt vehet.
A hitelkártyák esetében a pénzvisszatérítés a kártyákhoz kapcsolódó egyéb pénzvisszatérítésen vagy hűségpontokon felül jár. A kedvezményt a fizikai és online vásárlások után, a fizetéshez használt kártyához kapcsolódó számlán írja jóvá a bank.
Az elmúlt fél évben a kereskedői kategóriák közül az élelmiszer esetében kapták vissza a legtöbbet az ügyfelek, mind a visszatérítésben érintett vásárlások számát, mind az összegét tekintve: összesen több mint 60 millió forintot.
A második helyen az utazás áll 10 millió, míg a harmadik helyen a divatcikkek 6 millió forinttal. Darabszámban, illetve visszatérített összeg alapján a Spar, a Foodpanda, a Booking, a Tesco online, az Aliexpress és az Alza vezetik a legerősebb kereskedők listáját.
Ám, ha azt nézzük, hogy egy kampányon belül mennyit kaptak vissza átlagosan az ügyfelek, akkor mindenki mást megelőz a Samsung, amelynek szeptemberi kampányában a kedvezményt aktiváló ügyfelek átlagosan több mint 16 ezer forintot kaptak vissza fejenként.