Erste: Hamarosan már szelfizhetünk is George-dzsal
PénzügyAz Erste Banknál idén tovább nőtt a digitálisan aktív ügyfelek száma, arányuk mára elérte a 67 százalékot. Több mint 550 ezer ügyfél használja rendszeresen az Erste digitális platformját, George-ot, amely folyamatosan új funkciókkal bővül. Nemrég elérhetővé vált például a George-ból indított, azonosított ügyfélszolgálati hívás, és most már bármikor, biztonságosan ellenőrizhetjük a bankkátyánkhoz tartozó PIN-kódot is. Érkezik George-ra a szelfis ügyfélazonosítás, és akár a képernyőnket is megoszthatjuk a call centeres bankárral - olvaható a bank közleményében.
Idén is lendületesen növekedett a digitálisan aktív ügyfelek száma az Erste Banknál, arányuk a 2021 végi 60 százalékról mostanra 67 százalékra emelkedett. Dinamikusan, egy év alatt harmadával nőtt a mobilon bankolók száma is.
Már 440 ezer Erste-ügyfél használ mobiltelefont a mindennapi bankoláshoz, az aktív mobilhasználók közül 200 ezren napi gyakorisággal fizetnek telefonnal a különböző platformokon (GooglePay, ApplePay).
Az úgynevezett távoli fizetési műveletek közül a parkolási díjfizetés és a QR-kódos sárga csekk befizetés a legnépszerűbb.
A pénzintézet digitális platformját, a 2021 februárjában indult George-ot mintegy 550 ezren használják havonta legalább egyszer, nagy többségük, közel 80 százalék – kizárólag vagy a George Webbel együtt – a George Appot.
Az új digitális platformot sokkal gyakrabban használják az ügyfelek, mint a korábbi netbankot és mobilbankot. A George Webet havonta átlagosan majdnem ötször, míg a George Appot közel húsz alkalommal nyitják meg. A leggyakoribb tranzakció az azonnali forint átutalás, tízből nyolcszor ezt a funkciót használják az ügyfelek. A második leggyakoribb tranzakció a hitelkártya visszafizetés, míg a harmadik helyen a kártyalimit időzáras módosítása áll – ismertette Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.
A folyamatos frissítések révén George rendszeresen megújul. Nemrég is számos új funkcióval és szolgáltatással gyarapodott a kínálat: a „PIN-kód mutatása” funkcióval például bármikor megnézhetjük bankkártyánk elfelejtett PIN-kódját George-ban.
Elérhetővé vált a George-ból indított azonosított telefonos ügyfélszolgálati hívás is – így az ügyfélnek már nem kell újra azonosítania magát a call centerben. Tapasztalatok szerint az ügyfélszolgálatot hívó ügyfelek nagyjából fele nem emlékszik a TeleBank-PIN (T-PIN) kódjára, így őket alternatív módszerrel, személyes kérdésekkel kell azonosítani, ami időigényesebb folyamat.
Mostantól azonban, ha az Erste telefonos ügyfélszolgálatát George-ból hívjuk, már nem kell külön megadni a T-PIN kódot, hiszen az ügyfélazonosítást elvégzi George a belépéskor.
A jövő év első negyedévében akár már szelfizhetünk is George-dzsal.
A videóbankos azonosításnál is gyorsabb és egyszerűbb módszer lényege, hogy George-ba belépve, személyazonosságunkat egy szelfivel megerősítve nyithatunk online bank- és értékpapírszámlát, illetve igényelhetünk hitelkártyát és személyi kölcsönt. A jövő év első felében válik elérhetővé a biztonságos képernyőmegosztási lehetőség a call centeres bankárral. A képenyőmegosztást az ügyfél és a bankár is tudja majd kezdeményezni, így ha elakadnánk egy online igénylés közben vagy egy ritkán használt George-funkció használata során, a megosztott képernyőn a bankár megmutathat, bejelölhet képernyőrészeket, ezzel is segítve az ügyfelet.