13 éves és egy több millió dollárt érő vállalat vezetője
SikerAlina Morse nemcsak, hogy megalkotta a világ első olyan nyalókáját, ami nem káros a fogakra, de 13 éves korára egy több millió dollárt érő cukorka vállalat feje is. Az egyik rajongója pedig nem más, mint Michelle Obama.
Detroittól 30 mérföldre helyezkedik el a többmillió dollárt érő cukorka-vállalat, a Zollipops. A cég legnagyobb dobása a cukormentes nyalóka, amelyeket online és több mint 7500 üzletben értékesítésítenek Amerika szerte. A működést pedig mindössze hat teljes munkaidős alkalmazott és pár független vállalkozó felügyeli. Viszont az igazi meglepetést az a személy okozza, kinek irodája tele van csillogó rózsaszín tánc-érmekkel, vidám rajzokkal és papírból készült családfával – a vállalat alapítója és vezérigazgatója, a 13 éves Alina Morse.
Alina ideje nagy részét a házifeladatok megoldásával és táncórákkal tölti, nyáron azonban több ideje marad a cég vezetésére. Elmondása szerint megtalálta az egyensúlyt a munka és a gyermekkor között.
Alina számára a fiatalsága jelenti az elsőszámú előnyt, ezért is érdeklődik utána a CNN vagy a Fox Business, és ezért nyeri meg az olyan boltok vásárlóit, mint a Walmart.
Találmánya, a cég legfontosabb terméke, az egészséges nyalóka ötlete még hétéves korában született meg benne: szerette az édességet, de tisztában volt azzal, hogy ártalmasak a fogára. Alina kereste a megoldást, hogyan tudna édességet enni anélkül, hogy gyakran fel kellene keresnie a fogorvosát. Sőt mi több, még a fogorvosát is megkérdezte arról, hogy melyek azok az alapanyagok, amelyek nem károsítják a fogakat. Két évig tartó kutatás, legalább száz próbálkozás után végre sor került a találkozóra azzal a vállalattal, akiknek végül az első kiskereskedelmi értékesítést köszönhették, az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendő, Whole Foods organikus élelmiszerlánccal. Ezután pedig az Amazonon is elkezdték árulni a Zollipops termékeit.
Az Alina által kifejlesztett nyalóka xilitet, eritritet és steviát, vagyis természetes édesítőszereket tartalmaz cukor helyett, csökkentve a fogszuvasodás esélyeit.
Ahogy a vállalat növekedett, Alina szülei csatlakoztak a Zollipophoz - bizonyos értelemben a vállalat alkalmazottai lettek. Édesanyja, Sue hivatalosan "stylist és ütemterv szervező". Édesapja, Tom pedig Alina menedzsere.
És hogy hogyan tudott egy ilyen fiatal kislány vállalkozást indítani? Nagyszülei megtakarítása segítségével. A cég családi vállalkozásként működik, ugyanakkor Alina aktívan részt vesz a munkában. A Zollipops sikere a Fehér Házig is eljutott: Michelle Obama pár éve meghívta a cégtulajdonos Alinát az éves húsvéti tojás gurításra.
(via Entrepreneur)