Tovább terjeszkedik Lengyelországban a Duna House
VállalkozásA Duna House cégcsoport lengyel leányvállalata, a Metrohouse Franchise S.A. megállapodást írt alá az Alex T. Great Sp. z o.o. (ATG) 100 százalékos üzletrészének megvásárlásáról kedden Varsóban - tette közzé az ingatlanközvetítő vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
A vételár 4,3 millió lengyel zloty, azaz 339,8 millió forint volt, a tranzakció az aláírás napján sikeresen lezárult - közölték.
Az akvizícióval a társaság megerősíti a lengyel hitelközvetítői piacon betöltött pozícióját, és mintegy 60 százalékkal növeli a cégcsoport által Lengyelországban közvetített hitelek volumenét.
A tájékoztatás szerint az ATG a lengyel piac meghatározó hitelközvetítője, közvetített hitelvolumenének értéke 2019 első három negyedévében 676 millió lengyel zlotyt (mai árfolyamon 52,8 milliárd forint) tett ki. A felvásárolt cég ügynöki tevékenységre szakosodott, a jelzáloghitelek mellett üzleti szolgáltatásokkal és biztosításokkal is foglalkozik.
A Duna House Group a Metrohouse Franchise S.A. 2016-os felvásárlásával lépett be a lengyel piacra, 2018 novemberében tovább erősítette jelenlétét a GoldFinance akvizíciójával, amely után a jelenlegi a cégcsoport a harmadik felvásárlása az országban.
Az ATG csatlakozása újabb lépés a Duna House Group lengyelországi hitelpiaci pozíciójának megerősítésében.
A mostani ügylet lezárásával a cégcsoport égisze alatt több mint 700 hitelszakértő fog dolgozni Lengyelországban, akik folytatják a szoros együttműködést a cégcsoport ottani, Metrohouse ingatlanközvetítő hálózatával. A Duna House lengyelországi csoportja így több mint 120 Metrohouse és GoldFinance irodával, valamint több mint 1300 ingatlan- és hitelszakértővel áll az ügyfelek rendelkezésére.
A közlemény szerint Guy Dymschiz, a Duna House cégcsoport igazgatóságának elnöke kiemelte, hogy a vállalat nyereséggel zárta a tavalyi évet Lengyelországban, és továbbra is elkötelezett a lengyel piac iránt. Az akvizíciónak várhatóan az első negyedévtől pozitív hatása lesz a lengyel tevékenység adózott eredményére. A menedzsment összességében 4-5 éves megtérüléssel tervez, és bízik abban, hogy a még erősebb piaci pozíció eredményeképpen a további növekedés is felgyorsul a piacon.