Kiderült, milyen károktól féltjük leginkább az otthonunkat
BiztosításA legtöbben az ingatlan és az ingóságok védelmére, de sokan az asszisztencia szolgáltatások miatt kötünk lakásbiztosítást. A lehetséges káresemények közül a víz-, a tűz-, és a természeti károktól féltjük leginkább az otthonunkat.
Az Allianz lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatásában megkérdezettek több mint 85 százalékának van lakásbiztosítása.
A MABISZ adatai ennél valamivel alacsonyabbak, a szövetség statisztikái alapján a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett.
Az Allianz felmérése alapján a döntő többség (85,7%) elsősorban amiatt köt lakásbiztosítást, hogy az ingatlanát és a benne lévő értékeket biztonságban tudja. A kitöltők csaknem 46 százaléka bérbe adja a lakását,
ezért számukra kiemelt cél, hogy így visszatéríttethessék a bérlő által okozott esetleges károkat.
A válaszadók közel 40 százalékának pedig nagyon fontos a lakásbiztosítás megkötésénél, hogy baj esetén az anyagi károk megtérítése mellett asszisztencia szolgáltatásokkal segítse a biztosító a probléma megfelelő orvoslásában.
A víztől és a tűztől féltjük leginkább az otthonunkat
Az otthonunkat érő lehetséges káresemények közül a víz- (78,3%), a tűz- (67,6%), és a természeti károktól (62,9%) tartunk a leginkább.
„Okkal tartunk ezektől a káreseményektől, hiszen az egyre szélsőségesebb időjárási körülmények miatt az összes viharos időjárással összefüggésbe hozható károk száma és kifizetése tavaly már megelőzte a korábbi listavezető csőtörésekét.
Ennek következtében a magyarok jelentős része egyre jobban tart az elemi károktól, ami miatt felértékelődött az ingatlanok és a bennük található vagyontárgyak biztosításának fontossága.
A tűzesetek pedig, bár nem tartoznak a leggyakrabban előforduló kártípusok közé – hiszen az összes bejelentett kár 1 százalékát sem teszik ki darabszám tekintetében –,
a kárkifizetéseket nézve viszont 13 százalék az arányuk, az átlagos térítési összeg pedig több mint egymillió forintra rúg” – hangsúlyozta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.
Több mint 50 százalék fél még a betöréses lopástól, illetve a villámcsapás miatti esetleges rövidzárlat okozta károktól is.
A személyi sérülés, az üvegfelületek törése, a háztartási gépek meghibásodása, az ingóságok sérülése, a vandalizmus, illetve a földrengés olyan káresemények, amelyektől, a válaszadók közel 30 százaléka tart.
A bűvös hármas: jó ár-érték arány, flott kárügyintézés, átfogó védelem
A kutatás eredményei alapján tízből nyolcan részletesen tájékozódnak lakásbiztosítás megkötése előtt a lehetőségeikről valamilyen formában, 16 százalék nem informálódik, 4 százalék pedig impulzívan dönt az őt megtaláló hirdetések alapján.
A kitöltők közel fele akár öt szempontot is figyelembe vesz a választáskor, 20 százalékuk pedig ennél is többet.
A válaszadók 62,1 százaléka számára fontos a lakásbiztosítás jó ár-érték aránya, pusztán az árat önmagában (14,1 százalék) vagy az időszakos akciókat (4,8 százalék) jelentősen kevesebben figyelik.
A résztvevők mintegy 60 százaléka kiemelte a gyors és hatékony kárrendezési folyamat fontosságát is a döntésben, és hasonlóan magas azok aránya is (58,5%), akik átfogó védelmet várnak egy lakásbiztosítástól az alapszintű helyett (6,3%).
A megkérdezettek több mint 50 százaléka előnyben részesíti azt, ha a szerződés rövid és lényegre törő, kisbetűs részek nélkül. Sokak számára (44%) pedig az is nagyon fontos, hogy jó hírnevű biztosítótársaságnál kössenek lakásbiztosítást.
A különböző asszisztencia szolgáltatások közül otthoni vészhelyzet vagy műszaki cikk meghibásodása esetén a mesterember helyszínre küldését értékeljük legtöbbre (23,8%), ezt követi a jogi segítségnyújtás (19,2%), illetve a műszaki tanácsadás (8,6%).
„A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége bennünk bízik meg a leginkább a piacon (54,7%), elégedett a jelenlegi díjszabásunk ár-érték arányával (39,4%), ezért akkor sem váltana biztosító társaságot, ha egyébként a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein változtatni szeretne (52,6%).
Emellett sokan a kárrendezési folyamataink gördülékenysége (24,8%), illetve az ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt is ragaszkodnak hozzánk (24,4%)” – mondta a szakember.
Kárrendezés, a bizalom alapja
Nem meglepő, hogy lakásbiztosítás választásakor a kárrendezés minősége az egyik legjelentősebb szempont – a felmérésben résztvevők mintegy 60 százaléka jelölte meg a gyors és hatékony kárrendezési folyamatot kiemelt elvárásként.
„Az ügyfélvisszajelzéseink alapján azt látjuk, hogy azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz-cal, magasabbra értékelik a kárrendezési folyamatainkat, mint azok, akikkel még nem történt káresemény.
Ezen a téren arra biztatjuk ügyfeleinket, hogy éljenek az online kárbejelentés lehetőségével, hiszen ezzel még gyorsabban és egyszerűbben rendezhetik kárügyeiket.
A kárbejelentést követően érkezett, személyre szabott linkre minél hamarabb és minél jobb minőségben töltsük fel a kárhoz kapcsolódó fényképeket, hiszen ez nagyban hozzájárulhat a gyors kárfelvételhez, ezáltal a gyors kárrendezéshez is.
A linken keresztül ráadásul a nap 24 órájában, a hét minden napján nyomon követhető a kárügy alakulása” – tette hozzá Tollmayer György.