Az újabb fejlesztéseknek köszönhetően már két adat megadásával automatikusan kitöltődnek az E-kárbejelentőben a biztosítási szerződéses mezők. A járványügyi intézkedések közepette egyre fontosabb a távolságtartást segítő alkalmazás, tehát tovább gyorsítható az ügyintézés folyamata.
Újabb fejlesztések történtek az E-kárbejelentővel kapcsolatban. Az alkalmazás legújabb verziójában magánszemélynél elegendő beírni a szerződő születési dátumát és a jármű rendszámát, jogi személy esetében pedig a szerződő adószámát és a jármű rendszámát. Ezt követően az alkalmazásban automatikusan kitöltődnek a biztosítás adatai – közölte a Mabisz.
Az E-kárbejelentő applikáció a három legnagyobb alkalmazás boltból – Play áruház, Apple Store, Huawei AppGalery – ingyenesen letölthető, autós kényelmi szolgáltatás.
A papíralapú „kék-sárga” baleseti bejelentő online alternatívája 2019-es bevezetése óta Magyarország egyik legnépszerűbb alkalmazásává nőtte ki magát, és kategóriájában a TOP 10-ben szerepel. Az alkalmazást a megjelenése óta több, mint 350 ezren töltötték le és 8000-nél több kárbejelentés érkezett 2020-ban az applikáción keresztül. A rendszer ismeretségét és használatát igazolja, hogy tavaly közel 20 százalékkal növekedett a minden biztosító által elfogadott és támogatott új digitalizált kárbejelentési csatorna használata a megelőző évhez képest.
Az E-kárbejelentő a megjelenés óta több fejlesztésen, funkcióbővítésen ment keresztül. A címadatok tavaly óta prediktív bevitel segítségével adhatók meg. azaz elkezdjük beírni a címet és az alkalmazás automatikusan kitölti a mezőt.
A kezdetekhez képest bővült a beküldhető képek száma, továbbá a baleset résztvevői grafikusan és szövegesen is kiválaszthatják a járművek sérült elemeit, és megadhatják a sérülések jellegét. Pontosabban rögzíthetik a baleset körülményeit a bővített baleseti szituációs lista használatával.
Az alaklmazás olyan helyzeteket is kezelni tud, amikor a baleset egyik résztvevője külföldi biztosítóval áll szerződéses viszonyban, vagy épp nem rendelkezik érvényes biztosítással. Értesíteni tudja a tulajdonost vagy üzembentartót a balesetről (pl. ha az autót más vezette), meg lehet adni a becsült kárértéket. Beépült egy Casco-kárbejelentési funkció is.
A Casco a legtöbb esetben opcionális, de van olyan eset, amikor megkötése elkerülhetetlen: ha az autót hitelből vesszük meg, vagy lízingszerződést kötünk, akkor szinte minden esetben kötelező a biztosítás megkötése – hívta fel a figyelmet Cseh Anett a Netrisk .hu termékfejlesztési vezetője. Mint mondta, a Casco-kalkulátor segítségével számos ajánlat közül lehet kiválasztani, az ügyfél igényeinek legmegfelelőbb szerződést.
A Netrisk ajánlatai a teljes körű Casco-szolgáltatásait tartalmazzák, azaz kiterjed a töréskárra, elemi károkra, lopásra és részlopásra valamint az önálló üvegkárra.
Ám arról is lényeges tájékozódni, hogy mire nem terjed ki a Casco. Nem terjed ki az olyan károkra, amelyek háborús jellegű eseményekkel vagy bármilyen tömegmegmozdulással, terrorcselekményekkel, versennyel, sugárzó anyagok és termékek hatásával összefüggésben keletkeztek. Az olyan tűz- és robbanáskárokra, amelyek a gépjármű hatósági engedély nélkül átalakítása miatt, vagy az alapbiztosítás fedezeti körébe nem tartozó töréskárával okozati összefüggésben következtek be. A biztosítási feltételekben részletezett olyan alkatrészek és tartozékok káraira, amelyeket le-, illetve kiszerelt állapotban tároltak.
A szerződéskötést követően beépített azon extratartozékokra sem terjed ki, amelyeket a szerződés mellékleteként nem tüntettek fel.
Azon töréskárok, amelyek nem baleseti jelleggel, például alkatrész anyagfáradásából eredő törés, hűtőfolyadék megfagyásából adódó mechanikus károk miatt keletkeztek. Különleges gépjárműben – például daruval felszerelt gépjármű, markológép stb. annak munkavégzése közben bekövetkező károkra. De nem téríti meg a biztosító a lopás- és poggyászkárt, ha az nemesfémből, drágakövekből készült ékszerekben vagy azok felhasználásával készült tárgyakban, készpénzben, értékpapírban, értékcikkben, okmányokban, valamint a személyi használat körét meghaladó vagyontárgyakban – például munkaeszközök, kereső tevékenységgel kapcsolatos egyéb vagyontárgyakban (árukban) – keletkezett. Amelyek szándékos bűncselekménynek biztosított általi kísérlete vagy elkövetése során következtek be – hívta fel a figyelmet szakértőnk, aki szerint jó hír, hogy csökken a balesetek száma. Mint mondja, tavaly 2019-hez képest közel 150-nel kevesebben vesztették életüket közúti közlekedési balesetben és mintegy 4 ezerrel kevesebben sérültek meg. Attól függetlenül, hogy 1956 óta nem olvashattunk ilyen kis számokat a közlekedési baleseti statisztikákban, nem árt óvatosnak lenni az utakon.