Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Hány (digitális) lábon álljon egy vállalkozás?

Elemzések2021. nov. 8.Növekedés.hu

Miközben a közösségi média használatát tekintve a magyarok a világ élvonalába tartoznak, az üzleti digitalizáció, akár ugyanezeken a platformokon, még gyerekcipőben jár. Ha ráadásul egyetlen csatornára korlátozódik az eszköztár, annak kiesése az üzletmenetet is veszélyezteti. Érdemes tehát több lábon állni, és mivel a digitalizáció minden vállalkozásnak mást jelent, ezért szükséges a cégre szabott egyedi megoldás. Ebben díjmentes szakértői segítség is rendelkezésre áll a Modern Vállalkozások Programjának formájában.

A közösségi média nem csak a mindennapi baráti kapcsolattartásban fontos. Bizonyos országokban ezek a csatornák egyet jelentenek magával a kommunikációval. Emiatt egy az október elejihez hasonló, órákon át tartó leállás akár az üzleti kapcsolattartást is ellehetetleníti hosszabb-rövidebb időszakra.

Főleg a honlappal, saját adatbázissal nem rendelkező kisvállalkozások számára jelentett nehézséget a megállás

mondta a napokban Forgács Mariann közösségi média szakértő a legnagyobb közösségi portál hóeleji akadozásáról, amikor világszerte párhuzamosan vált elérhetetlenné több, Zuckerberg tulajdonába tartozó csatorna, közte a Facebook.

A leállás rámutatott, hogy a vállalkozásoknak szükségük van a közösségi médiától független felületre is

vonta le a következtetést a számtalan hazai és nemzetközi márka magyarországi közösségi média kommunikációját menedzselő vállalkozás, a Be Social alapító ügyvezetője.

Ha egy vállalkozás az interneten szeretné elérni a célcsoportját, persze jó megoldás a közösségi médiás jelenlét és hirdetés. A közösségi portálok infrastruktúrát, fejlesztést, innovációt biztosítanak, ami kényelmes egy vállalkozónak. Ugyanakkor nem jó, ha közműként tekintünk ezekre az alapvetően üzleti társaságokra – vázolta fel a digitális jelenlét sérülékenységét Forgács Mariann, a közösségi média hazai szakértője.

Sok forog kockán

Az elmúlt másfél év tapasztalatai megmutatták, hogy a vállalkozások működésének nemcsak eszköze a digitalizáció, hanem a legfontosabb alapja is.

Az elengedhetetlen ügyfélkommunikáció azonban nem jelenti azt, hogy elegendő lenne egy csatornán kapcsolatot tartani a célcsoporttal. Egy vállalkozás számtalan különböző módon kommunikálhat. Csupán egyetlen csatorna használata üzleti kockázatot jelent, ha az – akár ideiglenesen – kiesik az irányítás alól.

Éppen ezért érdemes minden cégnek végig gondolnia, hogy mire van szüksége ahhoz, hogy fejlődni tudjon

mondja az elmúlt években több mint tízezer hazai vállalkozás digitalizációját támogató Modern Vállalkozások Programjának vezető tanácsadója, Koleszár Péter.

Koleszár Péter, vezető IKT tanácsadó - Modern Vállalkozások Programja

A szakember tapasztalata, hogy mindenekelőtt digitalizálni, automatizálni szükséges a munkafolyamatokat, hogy a vállalkozás optimalizálni tudja a költségeket, a kapacitást és a munkaerőt.

A digitalizáció azonban nem feltétlen jelent űrtechnikát, olykor az egyszerű problémákat, időrabló rutinmegoldásokat is érdemes automatizálni. Még egy szépségszalon, vagy személyszállító kisvállalkozó forgalmán is lendíteni tud egy honlap, vagy egy előrendelő, időpontfoglaló applikáció, esetleg éppen a tevékenységekkel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre automatizáltan, 0-24 órában választ kínáló chatbot.

A digitalizáció minden vállalkozásnál másban érhető tetten. Ezért fontos, hogy minden vállalkozás egyedi, cégre szabott megoldást, saját informatikai stratégiát kapjon kézhez.

Koleszár Péter szerint a Modern Vállalkozások Programja révén elérhető díj- és kötelezettségmentes üzletfejlesztési tanácsadás csupán pár órát igényel a cégvezetőtől, cserébe azonban egy teljesen a vállalkozásra szabott fejlesztési tervet kap kézhez.

A terv alapján pedig még mindig megmarad a szabadsága, hogy mit valósít meg belőle. A Modern Vállalkozások Programja a hazai informatikai piacba ágyazottságát is a vállalkozások digitális fejlesztésének szolgálatába állította azáltal, hogy akkreditált szállítókkal kötik össze a hozzájuk forduló cégvezetőket.

Az audit eredményeként megszülető fejlesztési terv a forrásokhoz is utat mutat, segít eligazodni a vállalkozóknak a digitalizációt érintő fejlesztési támogatások között.

A megvalósuló fejlesztések pedig minden bizonnyal elkerülhetővé teszik azt is, hogy bármelyik kommunikációs csatorna kiesése megszakítsa az összes kapcsolattartási lehetőséget az – egyébként egyre inkább digitalizált – célcsoporttal. (X)