Hazai turizmus: erős évkezdés

Elemzések2019. szept. 24.Növekedés.hu

Kihívásokkal indult, de minden korábbinál nagyobb sikerrel folytatódott az OTP SZÉP kártya 2019-es éve. Az idei év első nyolc hónapjának adatai alapján a legnépszerűbb hazai béren kívüli juttatás kártyabirtokosainak száma átlépte az 1,7 milliót.

Mozgalmas év az idei az OTP SZÉP kártya számára. Januártól jelentősen átalakultak a SZÉP-kártyára vonatkozó jogszabályok, ezért az OTP Pénztárszolgáltató a tavalyi év végén néhány hónap leforgása alatt szinte valamennyi kártyabirtokosával leszerződött és saját számlát nyitott a részükre. A juttatás iránti bizalmat igazolja, hogy a legnagyobb hazai kibocsátó ügyfeleinek több mint 95 százaléka megkötötte szerződését.

Rekordszámok 2019-ben

Az azóta eltelt nyolc hónapban az OTP SZÉP kártya főszerepet vállalt a hazai turizmus és vendéglátóipar sikereiben. A kártyabirtokosok ugyanis idáig idén több mint 100 milliárd forintot költöttek pihenésre és feltöltődésre, ami több mint 150 százalékos bővülés 2018 első nyolc hónapjához képest. A KSH adatai alapján látható, hogy a szálláshelyek magyar vendégektől származó bevételeinek közel negyede a SZÉP-kártyának köszönhető.

„Az OTP SZÉP kártya történetének egyik legnagyobb kihívása volt, hogy megfeleljünk az idén életbelépő jogszabályváltozásoknak. Mindezt úgy, hogy ügyfeleink ebből szinte semmit se érzékeljenek. Meggyőződésem, hogy a 2019-es év eddigi eredményei, például az, hogy a munkáltatói feltöltések összege kétszeresére, 130 milliárd forintra emelkedett, nemcsak ennek a pár hónapnak, hanem az első kártyakibocsátásunk óta eltelt nyolc évnek is az elismerése. Büszkék vagyunk rá, hogy mára minden harmadik magyar munkavállaló zsebében ott lapul egy OTP SZÉP kártya”

– nyilatkozott Vargáné Jandrasits Ildikó, az OTP Bank cafeteria üzletágának vezetője.

Fókuszban a nyári szezon

Az idei nyári szezon különösen aktívnak és eredményesnek számított mind az OTP SZÉP kártya, mind a belföldi turizmus szempontjából. Az adatok azt mutatják, hogy többen és többet költöttek pihenésre. Az OTP SZÉP kártya esetében a nyári költések összege közel duplájára emelkedett. A Szallas.hu adatai alapján a közvetített pénzforgalom 2019 júniusa és augusztusa között harmadával emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest.

Az eredmények kapcsán Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója kiemelte:

„Mind a nyári, mind az éves forgalom kapcsán elmondható, hogy a SZÉP-kártya a belföldi turizmus hajtómotorja. Ennek a béren kívüli juttatási formának kulcsszerepe van abban, hogy a közvetített szállásdíj növekedés az idei évben is elérje a 10 százalékot. Az emelkedő bevételek mellett azonban egyre nagyobb figyelmet kell fordítani a minőségi szálláshelykínálat kialakítására, hogy ez a pozitív folyamat fenntartható lehessen a jövőben is.”

Mennyit és hol szeretünk pihenni?

A kétéjszakás (28%) és az egyéjszakás (27%) kikapcsolódások voltak a legnépszerűbbek a vakációzók körében, 3 éjszakára már csak a foglalások 19 százaléka szólt.

A legnagyobb hazai szállásfoglaló kimutatása szerint a legkeresettebb szállástípusok az apartmanok (27%) és a vendégházak (21%) voltak. Tavaly nyárhoz képest valamivel többen keresték idén a 4-5 csillagos hotelek szolgáltatásait. Az esetükben 10 százalékra nőtt a foglalási arány.

Az átlagos foglalási érték 63 500 forint volt a nyári időszakban, ami 10 százalékkal több mint 2018 nyarán. A költéseken belül a SZÉP-kártyás költések átlagos összege 30 százalékkal, 118 ezer forint fölé emelkedett a szálláshelyeken.

Az OTP SZÉP kártya és a Szallas.hu adatai azt mutatják, hogy a nyár nyertese a Balaton és környéke. A szállásfoglaló oldalon az idei nyári foglalások 38,5 százaléka Somogy, Veszprém és Zala megyébe szóltak. Az OTP SZÉP kártya esetében pedig a nyári költések 12 százaléka, több mint 6,6 milliárd forint  abalatoni régióban koncentrálódott, ezzel a főváros és környéke mögött a Balaton lett a második legnépszerűbb úti cél június és augusztus között.

Az OTP SZÉP kártya és a Szallas.hu is optimistán tekint az őszi-téli szezon elé. A jelenlegi adatok alapján 30 százalékkal több foglalás érkezett be tavalyi év ugyanezen időszakához képest.