Így néz ki a világtérkép a legértékesebb márkák alapján!

Elemzések2018. feb. 11.Növekedés.hu

A rangsor élén abszolút fölénnyel az Amazon foglal helyet, megelőzve ezzel a legyőzhetetlennek hitt Google-t. A márka-erősség mutató azonban okozhat meglepetést: a dán Lego volt arányaiban a legértékesebb és a leghatékonyabb brand a világon tavaly a Brand Finance adatai szerint. Az ábra az egyes országok legértékesebb márkáit mutatja. Első helyen természetesen az amerikai kontinens áll az Amazonnal, amelynek értéke egyetlen év alatt 42 százalékkal nőtt, átlépve így a 150 milliárd dolláros értéket. A kereskedelmi céget Dél-Korea követi a Samsung 92 milliárd dolláros márkaértékével, Kínáé pedig a harmadik legerősebb márka a listán: a Bank of China (ICBC). Az európai földrészen is számos értékes és erős márka van a piacon, köztük kiemelkedő teljesítménnyel a német Mercedes-Benz 43 milliárd dolláros márkaértékkel. A cég marketingstratégiája eléri a fiatal autóvásárlókat is, a technológia és a mérnöki teljesítmény helyett az emberre helyezi a hangsúlyt az üzeneteiben - a Brand Finance elemzése szerint. A Shell 39 milliárd dolláros értékével Hollandia legértékesebb cége. A földgáz és az olaj drágulásának következményeként a cég profitja több mint kétszeresére nőtt tavaly. A svéd IKEA 24 milliárd dollárt ér, a francia Orange pedig 22 milliárdot. Ezután már elég nagy a szakadék, alig akad olyan márkanév amely elérné a 20 milliárd dolláros értéket. A Zara például „csupán” 17 milliárd dollárral Spanyolország legértékesebb márkaneve. Ha arra lennénk kíváncsiak melyik a legerősebb márka, arra a Brand Finance összerakott egy úgynevezett márkaerő mutatót (Brand Strengh Index), ahol azt összegzik, hogy a különböző cégek mekkora összeget fordítanak marketingre, hány főt foglalkoztatnak ezen a területen, mennyit fektetnek a márka építésébe és, hogy a marketingtevékenység milyen hatással van az üzleti eredményre. Ezen a listán talán meglepő módon a Lego került ki győztesként. Az ICBC és a Sberbank mögött például az adott ország kormánya áll, így, ha belegondolunk, a Lego teljesítménye még lenyűgözőbb.   Forrás: HowMuch.net