Reagált a KATA tüntetésekre a foodpanda

Elemzések2022. júl. 27.D.J.

Megértjük minden KATA-s adózó, így a futárpartnereink frusztrációját és aggodalmát is a jövővel kapcsolatban. Ezzel együtt, a demonstrációk nem okoztak és okoznak fennakadást a foodpanda kiszállítási szolgáltatásában, sem a fővárosban, sem vidéken - mondták el a a Növekedés.hu-nak a cégnél.

Szeptember 1-jétől a KATA-s kisvállalkozásokat érintő szabályok alaposan átalakulnak: ezt az adózási formát csak a lakosság részére saját szolgáltatást nyújtó, termékeket értékesítő egyéni vállalkozók választhatják. Több szektort így az ételfutárcégeket is komolyan érinti a mostani változás. 

Megkérdeztük a hazai piacvezetőt, a foodpandát, hogy miként kezelik az új helyzetet. 

Az eddigi gyakorlatunkhoz hasonlóan a foodpanda továbbra is a hatályos jogszabályok, illetve a jogalkotó szándéka szerint kíván működni. Jelenleg vizsgáljuk a lehetőségeket. Az esetleges változásokról először futárpartnereink felé fogunk majd kommunikálni, hogy egyéni helyzetük szerint meghozhassák a számukra legjobb döntést

mondta Juhász István, a foodpanda Magyarország ügyvezetője. Mint a cégnél elárulták: a foodpanda nem szervezett és ezután sem szervez résztvevőket a demonstrációkra – a futárpartnerek saját döntésük alapján vesznek részt az eseményeken és nyilvánítanak véleményt.

Megértjük minden KATA-s adózó, így a futárpartnereink frusztrációját és aggodalmát is a jövővel kapcsolatban. Ezzel együtt, a demonstrációk nem okoztak és okoznak fennakadást a foodpanda kiszállítási szolgáltatásában, sem a fővárosban, sem vidéken.

Az év első felében jól ment az üzlet

A foodpandánál ahogyan a járványt megelőzően, úgy az elmúlt két évben is folyamatos növekedést tapasztaltak a megrendelések tekintetében. Általánosságban elmondható, hogy a növekedésben nem láttnak különbséget a járvány egyes hullámai során, és jelenleg sem éreznek változást az eddigi trendekhez képest.

Mivel partnereink és ezzel együtt a nálunk elérhető termékek köre is folyamatosan bővül, ezért természetes folyamat, hogy a rendelt ételek és élelmiszerek, valamint egyéb termékek aránya is valamelyest változik - bővülő üzleti portfoliónk miatt elsősorban az élelmiszerek és egyéb rendelt termékek száma emelkedik nagyobb arányban.

Mint hozzátették: az ukrajnai háború hatásai egész Európában, így Magyarországon is érezhetőek. Ez alól természetesen a foodpanda sem kivétel.

Az infláció emelkedéséből következő alapanyag- és energiaár-növekedés minden bizonnyal érzékenyen érinti az ételkiszállítással foglalkozó üzleti partnereket is, amit egyesek beépítenek a fogyasztói árakba.

A saját adataik alapján azonban az éttermi rendelések átlagos kosárértéke az inflációt lekövető mértékben emelkedett az idei év első felében. Az anyacég, vagyis a Delivery Hero itt Európában először Németországban majd tavaly ősszel nálunk is lecserélte a márkanevet: ekkor lett Magyarországon a NetPincérből foodpanda.

A döntés kapcsán elárulták: a magyar piac volt az egyetlen a globális cégcsoporton belül, ahol rendelés-visszaesés nélkül sikerült végrehajtani a váltást.

Sőt, már 3 hónappal a foodpanda indulása után a legismertebb étel- és élelmiszer-kiszállító márkává váltak Magyarországon.Ez derült ki az Ipsos országos reprezentatív kutatásából, amelynél arra a nyitott kérdésre, hogy milyen Magyarországon elérhető étel- és élelmiszer-házhozszállítással foglalkozó márkákat ismernek a megkérdezettek a többség, vagyis a válaszolók 53 százaléka a foodpandát válaszolta.

Őket 23 százalékkal követte a Tesco, míg a NetPincér 12 százalékkal már három hónappal a váltás után lejjebb szerepelt a sorban.