A KATA-s büntetőadót így kezeli a piacvezető ételfutárcég

Elemzések2021. szept. 28.D.J.

A futárok az évi 3 millió forint bevétel átlépése esetén is folytatni tudják a szolgáltatás nyújtását anélkül, hogy bármilyen hátrány érje őket, az efölötti plusz adóterhet a cégünk viseli - árulták el a növekedés.hu-nak a hamarosan Foodpanda néven futó Netpincérnél.

Az utóbbi másfél évben a pandémia alaposan felbolygatta a munkaerőpiacot. A válság miatt rengetegen álltak be ételfutárnak. Ezen a trenden pedig az se változtatott, hogy nyáron leült a járvány.

A Netpincér GO-nál a növekedés.hu-nak elárulták: náluk a futárpartnerek száma jelenleg csaknem 4300 fő. A jelentkezők száma nemhogy nem csökken, de folyamatosan növekszik, ami annak is köszönhető, hogy ez a foglalkozás nagyon rugalmas. Van, akinek ez az egyik fő kereseti forrása, de nagyon sokan mellékesként állnak be hozzájuk.

A futárok között vannak színészek, zenészek, rendezvényszervezők, fotósok, de akad pincér, tévébemondó, értékesítési igazgató és tanár is.

Az átlag óránkénti díjazás az utóbbi hónapokban 2200 forint felett alakult. Ha havi szinten nézzük, akkor volt több olyan futárpartner is az elmúlt időszakban, aki megkeresett havi 800 ezer forintot. Mindez borravaló nélkül értendő.

Tavaly tavasszal átálltak a futárpartnereik tekintetében az online felvételi folyamatra, amelynek köszönhetően megháromszorozták a felvételi kapacitásukat.

Továbbra is vannak katás futárok

Idén adózási szempontból egy komoly viharokat kavaró újítás is megjelent: januártól a kisadózók megbízóit évi 3 millió forint feletti kifizetés esetén 40 százalékos adó terheli.

Az új Kata szabályozásra azért volt szükség, mert a nagyvállalatok egy része az utóbbi években Katába kényszerítette a dolgozóit, csak azért, hogy többet tudjon spórolni az alkalmazottakon. Csakhogy az új szabályozás nem csak az ügyeskedőket, hanem jópár jogkövető vállalkozást is kiszorított a Katázási formából.

Ennek a változásnak a kárvallottjai között voltak a grafikusok, a hazai alkuszok, a független biztosításközvetítők vagy az idegenvezetők is.

Bár a futárok között is sok katás akad, a Netpincérnél ez nem okozott érdemi változásokat. Mint a növekedés.hu-nak elmondták:

Futárpartnereink, ahogy eddig is, úgy a jövőben is rugalmasan annyit dolgozhatnak velünk, amennyit szeretnének, és az évi 3 millió forint bevétel átlépése esetén is folytatni tudják a szolgáltatás nyújtását anélkül, hogy bármilyen hátrány érje őket, az efölötti plusz adóterhet a cégünk viseli.

Új név alatt

A 22 éve alakult Netpincért még 2016-ban vásárolta fel a német székhellyel működő Delivery Hero. A vállalatcsoport nem csak Európában, de a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és Ázsiában is erős jelenléttel bír. Több mint 50 országban vannak jelen.

A Delivery Hero társalapítója Lukasz Gadowski egyébként tavaly azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy átváltva két és fél milliárd forinttal szállt be a nálunk is jelenlévő finn házhozszállító cégbe a Woltba.

Mióta új tulajdonosa lett a Netpincérnek, a vállalat szolgáltatásai jelentősen átalakultak. A Netpincértől például egyebek mellett ma már háztartási cikkeket is lehet rendelni. Ez a termékkategória most augusztusban különösen nagyot nőtt. Főleg a papíreszközök közkedveltek, ezt pedig a tisztítás és a takarítás kategória követi népszerűségben. Mint elárulták:

Az elmúlt egy évben az egyik illatosított toalettpapír volt a háztartási cikkek közül a legnépszerűbb termék a megrendelőink körében.

Részben az átalakult profiljuknak is köszönhető, hogy a márka újrapozícionálása mellett döntött a vállalat. Szeptember végétől ugyanis a Netpincér új néven alatt, Foodpanda-ként működik tovább.

Az anyacég, vagyis a Delivery Hero már 14 országban használja ezt a márkát: egyebek mellett Japánban, Tajvanban és Szingapúrban is. Európában Németországban vezették be először, a sorban pedig Magyarország lesz a második az öreg kontinensen.

A névváltás azzal is együtt jár, hogy a technológiai újítások még hamarabb érkeznek majd Magyarországra.

A Delivery Hero európai Foodpanda országaiban egy kis idő múlva mindenhol azonos lesz az alkalmazás, ami azt is jelenti, hogy mindegyik fogyasztónk külföldön is ugyanúgy tudja használni a Foodpanda applikációt étel-vagy például élelmiszer-rendelésre, mint itthon

mondta el Patai Zoltán, a Delivery Hero Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán.