Mesés díjért versenyeznek az influenszerek Dubajban
GlobálA tartalomkészítők és influenszerek hatalmas díjakért fognak versenyezni egy nekik szervezett rendezvényen Dubajban, ahol a szponzorokkal való közvetlen kapcsolatfelvételre is lehetőségük nyílik.
Nagy versenynek lehetünk szemtanúi a „1 Billion Followers Summit” (Egymilliárd Követő Csúcstalálkozója) közelgő, jövő év januárjában sorra kerülő harmadik állomásán, ahol az internetes platformok sztárjai összesen egymillió dollárt nyerhetnek – jelentette be a dubaji székhelyű New Media Academy.
Az esemény témája, a „Tartalom a jóért”, amivel kapcsolatban a legjobb digitális alkotókat díjazzák – jegyezte meg Alia al-Hammadi, a New Media Academy igazgatója. Hammadi elmondta, hogy az esemény közönségének és résztvevőinek lehetőségük van jelölni kedvenc tartalomkészítőiket a különböző díjakra. A döntősöket végül nyilvános szavazás útján választják ki, a végső győztesekről pedig egy szakértői testület dönt.
A „1 Billion Followers Summit” megrendezésére 2025. január 11-13. között kerül sor három helyszínen, a Jumeirah Emirates Towersben, a Museum of the Future-ben és a Dubai International Financial Centre-ben. A cél, hogy ideális platformot biztosítsanak a tartalomkészítők és a befektetők számára a kapcsolatteremtéshez, ötletcseréhez és a projektekben való együttműködéshez. Emellett segíteni és támogatni kívánják a feltörekvő alkotókat.
Az új média létfontosságú szerepe
A több mint egymilliárd fős globális közönséget megcélzó csúcstalálkozó a legjobb influenszereket és tartalomkészítőket gyűjti össze, hogy megvizsgálják a média létfontosságú szerepét a nemzetgazdaságok és a fenntartható fejlődés támogatásában. A csúcstalálkozó egyik szándéka, hogy katalizálja a digitális média átalakulását – a tartalomkészítéstől a közösségi média hasznosításáig. A közelgő csúcstalálkozó szervezői a korábbi ehhez hasonló rendezvények figyelemre méltó sikereire építenek, amelyek jelentős globális figyelmet váltottak ki és nagyszámú érdeklődőt vonzottak az arab és nemzetközi média részéről.
A 2023 év eleji rendezvényen 95 országból több mint 7000 ember vett részt, köztük több mint 3000 tartalomkészítő és influenszer. A szervezők szerint az esemény megközelítőleg 300 millió interakciót (like, követés, feliratkozás stb.) váltott ki a közösségi média platformokon.
Újítások
A közelgő csúcstalálkozó újdonsága az „1B Pitches”, amelynek célja, hogy finanszírozást és pénzügyi támogatást nyújtson azoknak a tartalomkészítőknek, akik úttörő terveket mutatnak be. A digitális alkotók bemutatják ötleteiket a nagy befektetőknek és a vállalkozásoknak, akik szponzorálják őket, hogy megvalósíthassák elképzeléseiket. A tartalomkészítők továbbá lehetőséget kapnak arra, hogy már előzetesen bemutatkozzanak a Summit weboldalán.
Pozitív imázs kialakítása
Mindeközben Dubaj Emirátus kormánya bejelentette, hogy 150 millió dirhamot (kb. 40,8 millió amerikai dollár) különített el a tartalomkészítőknek és egy állandó központ létrehozását tervezik az influenszerek számára, ami mellett további támogatásokat is terveznek a jövőben.
És hogy miért van szükség minderre? A válasz egyszerű: az Egyesült Arab Emírségek vezetése pozitív képet akar kialakítani és terjeszteni az országról az influenszereken keresztül, ami tovább erősíti az arab állam pozícióját az turisták és az üzleti közösség körében egyaránt.
A cikk szerzője Tárik Meszár, a Neumann János Egyetem Eurázsia Központ és a Migrációkutató Intézet vezető kutatója.