160 nehéz sorsú fiatalt látott vendégül az MBH Bank gyermeknap alkalmából
HírekAz MBH Bank 160 hátrányos helyzetű magyarországi és határon túli gyermeket látott vendégül gyermeknap alkalmából a művészeti alapítványának kiállítóterében, amely eseményen a fiatalok a tárlatvezetés során tekinthették meg a Hungarian Art & Business (HAB) legújabb kiállítását.
A bank által szervezett program a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 32. alkalommal megrendezett kétnapos gyermeknapi eseménysorozatának részeként valósult meg.
A hitelintézet nemcsak a kitüntetett napokon, hanem mindennapi működése során is elkötelezett a fiatalok támogatása iránt, amelynek érdekében szerteágazó partneri együttműködéseken keresztül igyekszik részükre elérhető pénzügyi ismereteket biztosítani.
Az MBH Bank és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat már több mint huszonöt éve támogatja közösen a hátrányos helyzetben lévő gyermekek tanulmányait az MBH-ösztöndíjprogramon keresztül, emellett pedig a partnerség értelmében a hitelintézet rendszeresen vesz részt a szervezet fiatalok támogatására irányuló kezdeményezéseiben.
A Gyermekmentő Szolgálat idén 32. alkalommal rendezte meg a Városligeti Gyermeknapot május 25-e és 26-a között, ahol számos ingyenes programmal várták a Városligetbe látogató gyerekeket és családokat.
A kétnapos eseménysorozatra a szervezet idén is 500 nehéz sorsú gyermeket hívott meg a magyarországi intézményekből és a határon túlról. A rendezvény két napja alatt a bankcsoport 160 hátrányos helyzetű, magyarországi és határon túli gyermeket lát vendégül az Andrássy úti Hungarian Art and Business (HAB) kiállítótérben, ahol a gyerekek szakértői tárlatvezetés keretében megtekinthetik a májusban megnyílt legújabb, „A Bolygó meghódítása” tárlatot.
A kiállítás Victor Vasarely, az op-art kiemelkedő képviselőjének, valamint az őt példaképnek tekintő Fajó János, a geometrikus absztrakció alkotójának közös munkáján kíséri végig a látogatókat, így a gyerekek számára is könnyen befogadható, izgalmas művészeti élményt kínál.
Az MBH Bank számára kiemelt fontosságú a fiatalok támogatása és hatékony megszólítása. A kitűzött célok elérését partnerünk, a Gyermekmentő Szolgálat már több mint huszonöt éve segíti, így az évek során számos közös rendezvényt valósítottunk meg együtt. A Városligeti Gyermeknap mára már hagyománnyá vált, ezért különösen örülünk, hogy hozzájárulhatunk a programsorozat sikeréhez. A rendezvény mindkét napján szeretettel várjuk a hátrányos helyzetű gyermekeket a HAB kiállítótérbe, ahol izgalmas művészeti élményben lehet részük, hiszen azt szeretnénk, hogy ők is önfeledten szórakozhassanak ezen a napon
– mondta Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.
Az MBH Bank elkötelezett a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztése mellett
Az MBH Bank társadalmi felelősségvállalási stratégiájának fontos eleme a fiatalok edukációja és arra törekszik, hogy mindenki számára elérhető pénzügyi ismereteket biztosítson, ennek érdekében folyamatosan keresi az oktatási szervezetekkel való együttműködési lehetőségeket.
Így amellett, hogy a Gyermekmentő Szolgálattal karöltve évről évre segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányait az MBH-ösztöndíjjal, a tavalyi évben a Skool Technológiai Oktatásért Alapítvánnyal közösen digitális kompetenciafejlesztő és a pénzügyi tudatosság fejlesztésére irányuló programsorozatot indított általános- és középiskolás gyerekek számára.
A bankcsoport és a DUE Médiahálózat közös műveltségi vetélkedője, a Nagy Diák Banktudós Teszt kérdéssorát pedig tavaly 13.000 egyetemista töltötte ki.
A bank stratégiai szinten is fontosnak tartja az új generáció igényeinek kiszolgálását és elérésüket.
A bankcsoport a fiatalok igényeiről, pénzügyi szokásairól készült felmérésének eredményeiből kiderült, hogy a célcsoportba tartozók sok forrásból – leggyakrabban banki honlapról, valamint a szülők és a barátok által közvetített információkból, illetve TikTok és YouTube csatornákról – tájékozódnak a pénzügyi kérdésekben.
A fiatalok jellemzően 15 évesen nyitják meg első bankszámlájukat, a legtöbben ekkor már a szülői felügyelettől függetlenül, önálló döntés alapján, illetve részben az oktatási intézmény hatására. A felmérés arra is rámutatott, hogy a spórolás már a 16-17 évesek körében is elterjedt, a fiatalok közel 80 százaléka rendszeresen félretesz, amely megtakarításokból leggyakrabban drágább elektronikai cikket terveznek megvásárolni.Az eredmények azt mutatják, hogy a pénzügyi oktatás szerepe kikerülhetetlen – hiszen a célcsoport nagy része már a nagykorúság elérése előtt is önálló megtakarítással és befektetési célokkal rendelkezik –, a megfelelő ismeretek átadása pedig az oktatási intézmények mellett a szakértelemmel rendelkező gazdasági szereplők, pénzintézetek közös felelőssége.
Éppen ezért az MBH Bank célja, hogy olyan pénzügyi, digitális szolgáltatásokat fejlesszen, amelyekkel hatékonyan elérheti a fiatalokat, mindemellett pedig kiemelt figyelmet fordít a digitalizációs és a tudatos pénzügyi ismeretek bővítésére.