Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

160 nehéz sorsú fiatalt látott vendégül az MBH Bank gyermeknap alkalmából

Hírek2024. máj. 26.Növekedés.hu

Az MBH Bank 160 hátrányos helyzetű magyarországi és határon túli gyermeket látott vendégül gyermeknap alkalmából a művészeti alapítványának kiállítóterében, amely eseményen a fiatalok a tárlatvezetés során tekinthették meg a Hungarian Art & Business (HAB) legújabb kiállítását.

A bank által szervezett program a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 32. alkalommal megrendezett kétnapos gyermeknapi eseménysorozatának részeként valósult meg.

A hitelintézet nemcsak a kitüntetett napokon, hanem mindennapi működése során is elkötelezett a fiatalok támogatása iránt, amelynek érdekében szerteágazó partneri együttműködéseken keresztül igyekszik részükre elérhető pénzügyi ismereteket biztosítani.

Az MBH Bank és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat már több mint huszonöt éve támogatja közösen a hátrányos helyzetben lévő gyermekek tanulmányait az MBH-ösztöndíjprogramon keresztül, emellett pedig a partnerség értelmében a hitelintézet rendszeresen vesz részt a szervezet fiatalok támogatására irányuló kezdeményezéseiben.

A Gyermekmentő Szolgálat idén 32. alkalommal rendezte meg a Városligeti Gyermeknapot május 25-e és 26-a között, ahol számos ingyenes programmal várták a Városligetbe látogató gyerekeket és családokat.

A kétnapos eseménysorozatra a szervezet idén is 500 nehéz sorsú gyermeket hívott meg a magyarországi intézményekből és a határon túlról. A rendezvény két napja alatt a bankcsoport 160 hátrányos helyzetű, magyarországi és határon túli gyermeket lát vendégül az Andrássy úti Hungarian Art and Business (HAB) kiállítótérben, ahol a gyerekek szakértői tárlatvezetés keretében megtekinthetik a májusban megnyílt legújabb, „A Bolygó meghódítása” tárlatot.

A kiállítás Victor Vasarely, az op-art kiemelkedő képviselőjének, valamint az őt példaképnek tekintő Fajó János, a geometrikus absztrakció alkotójának közös munkáján kíséri végig a látogatókat, így a gyerekek számára is könnyen befogadható, izgalmas művészeti élményt kínál.

Az MBH Bank számára kiemelt fontosságú a fiatalok támogatása és hatékony megszólítása. A kitűzött célok elérését partnerünk, a Gyermekmentő Szolgálat már több mint huszonöt éve segíti, így az évek során számos közös rendezvényt valósítottunk meg együtt. A Városligeti Gyermeknap mára már hagyománnyá vált, ezért különösen örülünk, hogy hozzájárulhatunk a programsorozat sikeréhez. A rendezvény mindkét napján szeretettel várjuk a hátrányos helyzetű gyermekeket a HAB kiállítótérbe, ahol izgalmas művészeti élményben lehet részük, hiszen azt szeretnénk, hogy ők is önfeledten szórakozhassanak ezen a napon

– mondta Kutas István, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatója.

Az MBH Bank elkötelezett a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztése mellett

Az MBH Bank társadalmi felelősségvállalási stratégiájának fontos eleme a fiatalok edukációja és arra törekszik, hogy mindenki számára elérhető pénzügyi ismereteket biztosítson, ennek érdekében folyamatosan keresi az oktatási szervezetekkel való együttműködési lehetőségeket.

Így amellett, hogy a Gyermekmentő Szolgálattal karöltve évről évre segíti a hátrányos helyzetű gyermekek tanulmányait az MBH-ösztöndíjjal, a tavalyi évben a Skool Technológiai Oktatásért Alapítvánnyal közösen digitális kompetenciafejlesztő és a pénzügyi tudatosság fejlesztésére irányuló programsorozatot indított általános- és középiskolás gyerekek számára.

A bankcsoport és a DUE Médiahálózat közös műveltségi vetélkedője, a Nagy Diák Banktudós Teszt kérdéssorát pedig tavaly 13.000 egyetemista töltötte ki.

A bank stratégiai szinten is fontosnak tartja az új generáció igényeinek kiszolgálását és elérésüket.

A bankcsoport a fiatalok igényeiről, pénzügyi szokásairól készült felmérésének eredményeiből kiderült, hogy a célcsoportba tartozók sok forrásból – leggyakrabban banki honlapról, valamint a szülők és a barátok által közvetített információkból, illetve TikTok és YouTube csatornákról – tájékozódnak a pénzügyi kérdésekben.

A fiatalok jellemzően 15 évesen nyitják meg első bankszámlájukat, a legtöbben ekkor már a szülői felügyelettől függetlenül, önálló döntés alapján, illetve részben az oktatási intézmény hatására. A felmérés arra is rámutatott, hogy a spórolás már a 16-17 évesek körében is elterjedt, a fiatalok közel 80 százaléka rendszeresen félretesz, amely megtakarításokból leggyakrabban drágább elektronikai cikket terveznek megvásárolni.Az eredmények azt mutatják, hogy a pénzügyi oktatás szerepe kikerülhetetlen – hiszen a célcsoport nagy része már a nagykorúság elérése előtt is önálló megtakarítással és befektetési célokkal rendelkezik –, a megfelelő ismeretek átadása pedig az oktatási intézmények mellett a szakértelemmel rendelkező gazdasági szereplők, pénzintézetek közös felelőssége.

Éppen ezért az MBH Bank célja, hogy olyan pénzügyi, digitális szolgáltatásokat fejlesszen, amelyekkel hatékonyan elérheti a fiatalokat, mindemellett pedig kiemelt figyelmet fordít a digitalizációs és a tudatos pénzügyi ismeretek bővítésére.