A fiatalok ismét menővé teszik a kissé ciki Guccit

Hírek2018. dec 31.Növekedés.hu

Az olasz divatmárka forgalma 2018 elején közel a duplájára ugrott. Az impozáns bevétel-növekedést főleg a fiataloknak köszönhetik. Az éjszakába nyúló bulizás mellett már a Gucci vásárlás is felkerült a tinédzserek hobbija közé. Na nem nálunk, hanem inkább Nyugat-Európában és az USA-ban. A népszerű tinik közösségi oldalán rendre látni olyan posztokat, ahol a fiatalok az olasz divatmárka öveit, táskáit vagy kabátjait hordják.

A divatcégnek sikerült a bravúr: a Z és az Y-generációt is meg tudták szólítani. Ez nem csak a Facebook és az Instagram posztokból derül ki. A 2018-as év első 6 hónapjában a bevételük úgy duplázódott meg, hogy a forgalmuk több mint feléért a 35 év alatti vásárlók feleltek.
Ez minden csak nem tipikus. Hisz a cég alapítója Guccio Gucci közel 100 éve a portékáival az arisztokrata felső-osztálynak akart kedvezni. A kosztümjeik nem tinédzser bulikon, hanem a bálokon tűntek fel, többnyire középkorú vagy idősebb vásárlóközönségen.   A gazdasági válság miatt viszont a cég elkezdett új vevőkört keresni. Elvégre a recesszió éveiben az autó- mellett a divatipar is ott volt a legnagyobb vesztesek között. Ahogy a családi büdzsék megcsappantak az emberek elsők között mondtak le a méregdrága ruhadarabokról. Minden nagy divatmárka újra kellett gondolja a stratégiáját. A Gucci 2015-ben ért az útkeresés végére, amikor Alessandro Michele képében új kreatív igazgató került az olasz óriáshoz. Alessandro volt az, aki úgy döntött: a Guccinak nyitnia kell a popkultúra felé. A termékeiket olyan sztárokkal kell eladniuk, akik nagy hatással vannak a fiatalságra, az imázst pedig újra kell építeni. Nem a szupergazdagokat kell megszólítani, hanem a közösségi oldalakon lógó iskolásokat.
Az áraikat nem vitték le érdemben: még egy olcsóbb Gucci ruháért is átváltva százezer forintokat kell fizetni. 
Nem véletlen, hogy a tinik csak a világ tehetősebbik felén kaptak rá a luxusmárkákra. Nyugat-Európában és az USA-ban viszont már a középosztály is egyre szívesebben veszi meg a mutatós dresszeket. Mivel a divat szakmában a ruhák megjelenése fontos részét képezi a marketingnek, az irányváltásnál persze azt is el kellett dönteni, hogy mi lesz a cég logójával. Pár éve az is felmerült, hogy az egymásba kapcsolódó „dupla G”-s emblémát a jövőben nem fogják hangsúlyosan használni. Az új igazgató viszont jól érzett rá, hogy most épp a ’90-es évek újra divatba jött.
Minden ami 20 éve menő volt az kicsit átvariálva újra divatos lehet. Márpedig a ’90-es évek a harsány logók aranykora volt. Ezért ma már a Guccinál is kifejezetten látványosan használják a cég jelképét.
A vezetés azt is pontosan tudja, hogy a designjaik - hála a formabontó szabásnak és a kirívó színeknek- sokszor feltűnést keltenek. Erre újabban direkt rá is erősítenek: ezért is működtek együtt nemrég Dapper Dan-el, a Harlemből érkezett extravagáns divatdiktátorral. A Guccinál ugyanis rájöttek, hogy a harsány figyelemfelkeltő megjelenés a fiataloknak kifejezetten imponál. De hogy teljes legyen a kép, mindemellett érdemes megjegyezni: a vállalat jól pörgő forgalmához jócskán hozzájárult a világgazdaság általános fellendülése is.

SIKERSZTORIK
Így dolgozhatsz produktívan otthonról! 10 szuper tipp a home office-hoz
Sokan irigykednek azokra, akik megtehetik, hogy otthonról dolgoznak. A home office azonban nem mindenkinek megy egyszerűen.
HR2019. jan 28.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Reméljük, hogy nem téved a Microsoft egykori alapítója.
Tech2019. márc 15.
Hol élnek a leggazdagabbak? Még mindig nyugaton
Az USA-ban 607 milliárdos él, a világ húsz leggazdagabb emberéből tizennégy. De egyre több V4 országbeli dollármilliárdos lesz. A magyarok a lista végén vannak.
Siker2019. márc 14.
Ez az iphone app hozta messze a legtöbb pénzt
A Sensor Tower adatai alapján a Statista rangsorolta a legtöbb bevételt hozó Iphone alkalmazásokat: a Netflix népszerűsége töretlen, már az App Store-t is uralja.
Tech2019. jan 30.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.