A hat új üzleti szabály - Könyvajánló

Hírek2021. máj. 7.Növekedés.hu

Szédítő a változások üteme az üzleti életben, és eljött az ideje az új törvényszerőségek felismerésének! – állapítja meg Judy Samuelson, akinek az Aspen Intézet üzleti és társadalmi programjáért felelős ügyvezető igazgatójaként kivételes rálátása van e folyamatokra.

Az értékteremtés új szabályainak tisztázásában és egyúttal a régiek felszámolásában a dinamikus hajtóerők sokasága játszik szerepet, ideértve az internet által támogatott átláthatóságtól kezdve a tőke szerepének gyökeres változásait, valamint az áruk és a szolgáltatások globális áramlásának változó természetét egyaránt.

A Pallas Athéné Könyvkiadó (PABooks) legújabb kötete ezen új törvényszerűségeket veszi számba, újradefiniálva egyúttal az üzleti siker fogalmát is.

A szerző mindent átható megközelítése szerint ahhoz, hogy képesek legyünk előre lépni a megoldhatatlannak tűnő globális problémák terén:

a klímaváltozástól kezdve az egyenlőtlenségeken át egészen a dolgozóknak a munka világának új korszakára való felkészítéséig, kritikus szükség van a vállalatok képességeire, befektetéseire, problémamegoldó készségére és globális összeköttetéseire.

Judy Samuelson ennek keretében kiemeli, hogy jóllehet a vállalati vezetők gondolkodásmódját befolyásoló normák jelentősen megváltoztak, de ennek terén továbbra is komoly teendők vannak hátra.

A kötet ezért célzottan vizsgálja a rendszer azon kritikus elemeit is, amelyek a leginkább ellenállnak a változásoknak.

A szerző kimondja továbbá azt is, hogy a jövő tervezéséhez olyan üzleti modellekre van szükség, amelyek megbecsülik a valódi hozzájárulást nyújtó szereplőket – a munkavállalókat és a természetet is beleértve –, és amelyek a társadalmi hasznosságukkal összhangban fizetnek osztalékot.

Emellett a könyv példákon keresztül azt is taglalja, hogy a nehezen mérhető immateriális javak előtérbe kerülése– például hírnév, bizalom, hűség – milyen új módszerek szükségességét veti fel a befektetések lehetőségeinek felmérésében és az eszközkezelésben.

A kötet egyik konklúziója szerint az üzleti és társadalmi berendezkedés megtervezése folyamatos váltóversenyként működik, amely soha nem ér véget. Ugyanakkor jobb helyzetben vagyunk, mint 25 évvel ezelőtt: az új szabályok immár valós eredményeket is hoznak, így érdemes azokat minél előbb a tudatosságunkba építeni.