Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A Vitesco Technologies csökkenti a hibrid járművek károsanyag-kibocsátását

Hírek2021. feb. 25.Növekedés.hu

A Vitesco Technologies mostantól katalizátorokhoz használható elektromos fűtési rendszert is gyárt nagyfeszültséggel működő hibridek számára. Az új DC/DC átalakítónak köszönhetően az elektromosan fűtött EMICAT® katalizátor fűtőtárcsái már a nagyfeszültséggel működő hibridekben is alkalmazhatók. Az új megoldás emellett tisztán belsőégésű motorokkal és mild hibrid járműveknél is használható.

A cégnek, mint a modern erőátviteli technológiák és elektromos megoldások vezető beszállítójának, a fűtési technológia ilyen újszerű felhasználása az eddigi termékpalettája bővítését jelenti. Az innovatív e-katalizátorral a lehető legalacsonyabb működés közbeni károsanyag-kibocsátást érhetünk el – ez pedig egyre jelentősebb kérdés az olyan szabályozások hajnalán, mint például az Euro 7.

"A hatékony villamosítás intelligens megoldásokat igényel. A már kipróbált és letesztelt EMICAT fűtött katalizátorral és a legújabb DC/DC átalakítónkkal valódi kibocsátás-csökkentés érhető el kritikus helyzetekben, köztük újraindított motorral is. A plug-in hibridek katalizátorának elektromos fűtésénél alkalmazott átalakítóval egy fontos új megoldást kínálunk a piacon eddig elérhető villamosítási lehetőségek mellé."

– mondja Klaus Hau, a Vitesco Technologies Sensing & Actuation egységének ügyvezető alelnöke.

A plug-in hibridek kihívásai: hatékony CO2-csökkentés és alacsony hidegindítási kibocsátás

A hibrid járművek úgy érik el a lehető legnagyobb CO2 kibocsátás-csökkentést, hogy amikor csak lehetséges, a hagyományos motor leállításával elektromos meghajtásra váltanak. Ezzel a belső égésű motor működését hosszabb időszakokra szüneteltetik, így ez alatt az autó nem bocsát ki szén-dioxidot. Ezalatt azonban a motor lehűl, így mire újra szükség lesz rá, eleinte a kipufogó is hideg lesz. Könnyedén olyannyira lehűlhet, hogy az nem teszi lehetővé a károsanyagok megfelelő átalakítását a beépített katalizátorban.

"A hidegindítás a jellemző, különösen a hatékonyság-vezérelt hibrideknél. A kibocsátás-csökkentés szempontjából nézve a hidegindítás a kihívás döntő részét adja"

– emeli ki Rolf Brück, a Vitesco Technologies Catalysts and Filters részlegének vezetője.

Ha tehát a villamosítás által a leghatékonyabban szeretnénk a jármű károsanyag-kibocsátását csökkenteni, megoldást kell találnunk az összes, hidegindítással kapcsolatos kihívásra.

A kipufogógázok utókezelésének ez a formája eddig alig volt elérhető nagyfeszültséggel működő hibrideknél – mint például az egyre népszerűbb plug-in hibridek -, mert a fűtőtárcsa közvetlenül a 200-450 V-os nagyfeszültségű rendszerről nem működtethető. A frissen kifejlesztett DC/DC átalakító azonban kisfeszültséggé alakítva látja el a fűtőtárcsát árammal a vezetési rendszer nagyfeszültségű forrását felhasználva. A korszerű, nyomtatott áramkörös technológián és a legújabb, kisméretű alkatrészeken alapuló kompakt egység 95%-os hatékonysággal képes működni. A fűtőtárcsából és a DC/DC átalakítóból kiépített rendszerszintű megoldás magasabb szintre emeli a kipufogógázok utókezelését, amely megfelelhet akár a jövőbeli, szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak is.

"Az átalakítót úgy terveztük meg, hogy akár többáramú kipufogórendszert is el tudjon látni, még több fűtőtárcsával és különálló kimenetekkel is"

– hangsúlyozza Alexander Reich, a Vitesco Technologies of Product Management High Voltage Electronics osztályának vezetője. A gyártás várhatóan 2023-ban kezdődhet meg. Reich hozzátette:

"Középtávon a DC/DC átalakítóban megvan a lehetőség, hogy a járművek más nagy energiaigényű részeit is ellássa. Az elektromos gördülőstabilizátor vagy az elektromos kormányzássegítő is szerepel a lehetséges példák között."

A Vitesco Technologies a kevés beszállító cég egyike világszerte, amely az elektronika, a szoftver és a rendszerintegráció széles skáláját kínálja a villamosított érőátvitelhez. A cég sokszínű portfóliója előremutató megoldásokat nyújt számos terület kihívásaira a 48-voltos rendszerektől és a plug-in hibridektől egészen a teljesen akkumulátorról működő elektromos járművekig bezárólag. Köztük a rendkívül összetett teljesítményelektronikára, intelligens szenzoros technológiákra és integrált tengelyhajtásokra is, csak úgy, mint az akkumulátor-, energia- és hőkezelő rendszerekre. Ez a sokrétűség lehetővé teszi az egyedileg fejlesztett alkatrészek ellátását és összetett, átfogó rendszerek fejlesztését – egyetlen forrásból.