Augusztusban romlott a fogyasztói hangulat az Egyesült Államokban
HírekAugusztusban két egymást követő havi javulás után romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban az inflációs aggodalmak ismételt felerősödése miatt a Conference Board gazdaságkutató intézet felmérése alapján.
A fogyasztói hangulati mutatószám augusztusra vonatkozóan 106,1 pontra csökkent az előző havi 114,0 pontról, a várt növekedés, 116,0 pont helyett. Januárban 106,0 ponton állt a mutató és egészen júniusig csökkent. Májusban 102,5 ponton állt.
"Az augusztusi kiábrándító mutatószám az aktuális helyzet és a kilátások megítélésében is visszaesést tükröz. A felmérésbe bevont fogyasztói minta válaszai alapján a fogyasztókat ismét az emelkedő árak foglalkoztatták leginkább és különösen az élelmiszerek és az üzemanyag esetében- mondta Dana Peterson, a Conference Board vezető közgazdásza. Hozzátette, hogy "a fogyasztói bizalom visszaesése minden korcsoportban megfigyelhető volt, a legnagyobb mértékben a 100 ezer dolláros vagy annál magasabb háztartási jövedelemmel rendelkezők, valamint az 50 ezer dollárnál kevesebbet keresők körében. A bizalmi mutató viszonylag stabil maradt az ötven és száz ezer dollár közötti jövedelemmel rendelkező fogyasztók körében."
A felmérés az aktuális helyzet megítélésének a romlását mutatta ki, főként a foglalkoztatási feltételekről alkotott vélemény visszaesése miatt. Kevesebben látták úgy, hogy "sok a munkahely", és többen mondták, hogy "nehéz munkát találni". A felmérés adatai adatok megerősítik, hogy a foglalkoztatás növekedése lelassult, a bérek általános növekedése kisebb mértékű lett az egy évvel ezelőttihez képest, és a munkanélküli hetek átlagos száma felfelé araszol.
Az elkövetkező hat hónapra vonatkozó várakozások visszaestek a 80-as, vagyis a recessziós küszöb közelébe, ami a jövőbeli üzleti feltételekkel, a munkahelyek elérhetőségével és a jövedelmekkel kapcsolatos bizalom csökkenését tükrözi.
A kamatlábak alakulására vonatkozó várakozások augusztusban megugrottak, miután az előző két hónapban csökkentek.