Az aukciókon egyre több a fiatal gazdag vevő

Hírek2020. aug. 15.Növekedés.hu

A Sotheby's aukciósházat a millenniumi korosztály segített felszínen tartani az év első felében, miután a világjárvány miatt át kellett állniuk az online árverésekre. A fiatalabb vevők a Sotheby's ügyfélkörének több mint 30 százalékát teszik ki, és nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a cég elérte a 285 millió dolláros rekordbevételt az online értékesítéseken.

A Wall Street Journal szerint a millenniumi korosztály, akik 1981 és 1996 között születtek, kifejezetten érdeklődnek a kortárs művészeti tárgyak, a luxusórák és a különleges borok virtuális licitálása iránt. Bár a Sotheby's idén 25,3 százalékos csökkenést jelentett a művészeti tárgyak értékesítését tekintve, de a visszaesés sokkal rosszabb lett volna, ha a fiatal ajánlattevők száma nem növekedett volna.

Az aukciósház szerint ezek a fiatalok az ügyfélkörük több mint 30 százalékát teszik már ki. Mivel a világjárvány miatt rengeteg ember van otthon, nagy az esély rá, hogy még többjük érdeklődését felkeltik az online árverések.

Az aukciósházaknak elsősorban azzal sikerült felhívniuk a figyelmüket, hogy a licitálásokat népszerű személyiségekkel kapcsolatban rendezik: ilyen volt például a Sotheby’s legutóbbi Michael Jordan cipő eladása, ami nagy sikert aratott. Michael Jordan első Air Jordan cipőjét több mint 100 ezer dollárért bocsátották árverésre. Az aukciósház a Pradával is együttműködik, a divatház 2020 őszi/téli kollekciójának darabjait műalkotásokkal párosítva jelenítik meg. Az online árverés ősszel kerül megrendezésre, a befolyt összeget pedig az UNESCO szervezetének ajánlották fel.

A Sotheby’s megállapításai összhangban állnak azzal, amit néhány művészeti bennfentes már régebben megjósolt. A Business Insidernek nyilatkozó kurátor szerint

a fiatalabb generáció online szeretné megvásárolni a művészeti tárgyakat, ahelyett, hogy részt venne a hagyományos aukciókon. Hogy miért? Mert ez így sokkal könnyebb.

A Sotheby's nemrég bejelentette, hogy az aukciókon és az online értékesítéseken összesen 1,9 milliárd dollár bevételt értek el, ami 30 százalékkal alacsonyabb az előző évhez képest, de nem annyira rossz eredmény, mint amire sokan számítottak.

Fontos ugyanakkor hozzátenni, hogy a millenniumi korosztályból származó vásárlók 285 millió dollárra növelték a Sotheby's online értékesítését az év első hét hónapjában – ez az összeg a háromszorosa a tavalyi összes online bevételnek.