Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az autók kiszorításával, a bicikliutak növelésével indítja újra az életet Milánó

Hírek2020. ápr. 24.Növekedés.hu

Milánóban 35 kilométernyi útszakaszt alakítanak át oly módon, hogy megnövelik a gyalogos- és biciklisforgalom számára fenntartott területeket. Az új forgalmi rendet a koronavírus-járvány miatti korlátozások megszüntetésével párhuzamosan vezetik be.

Az észak-olasz város és a környező Lombardia tartomány Európa legszennyezettebb levegőjű térségének számít, ahol különösön súlyos csapást okozott a koronavírus-járvány. Az elrendelt korlátozások következtében a forgalom és a légszennyezettség mintegy 30-75 százalékkal csökkent a városban. A helyi önkormányzat meg szeretné akadályozni az újbóli intenzív autóhasználatot, amikor megszüntetik a korlátozásokat. Attól tartanak ugyanis, hogy az emberek félve a fertőzéstől kerülik majd a tömegközlekedési eszközöket, és inkább autóba ülnek.

A város összesen 35 km hosszúságú útszakaszon fogja megnövelni a biciklisták és a gyalogosok számára kijelölt területeket – számol be a Guardian.

A Strade Aparte nevet viselő terv a kerékpárutak kiépítését, kiszélesített járdaszakaszok létesítését, valamint a 30 km/órás sebességi korlátozás bevezetését foglalja magában.

Corso Buenos Aires bevásárlóutca látképe az átalakítás előtt és után Forrás: Guardian

A milánói polgármester-helyettes, Marco Granelli az intézkedéssel kapcsolatban kiemelte:

Évek óta próbáljuk csökkenteni a város autósforgalmát. Ha mindenki kocsiba ül, akkor egyszerűen nem marad hely az emberek számára. Természetesen újra akarjuk indítani a gazdaságot, de úgy gondoljuk, hogy ezt a korábbiakhoz képest teljesen más alapokon kell megtennünk.

Milánó viszonylag kis területű (15 km széles), de sűrű népességű város 1,4 milliós lakossággal, amelynek 55 százaléka tömegközlekedési eszközt használva jut el munkahelyére. A helyieknek átlagosan 4 kilométert kell megtenniük a munkába járáskor, ami sok lakos számára lehetővé teheti az autóról való átállást más közlekedési eszközökre.

Az új kerékpársávok, a kiszélesített járdák bevezetését május elején kezdik meg a Corso Buenos Aires – a város legfőbb bevásárló-utcájának – 8 kilométeres szakaszán. A tervek szerint nyár végére a többi útszakaszokon is befejezik az átalakításokat.