Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az egyetlen autógyártó, amely megerősödve kerülhet ki a válságból

Hírek2020. máj. 12.Növekedés.hu

Létezik egy autógyártó, amely sértetlenül kerül ki a koronavírus-válságból, sőt, valójában erősebben, mint korábban - számol be a yahoo.com hírportál. Ez hihetetlennek tűnik, de a Morgan Stanley elemzője, Adam Jonas határozottan állítja.

Adam Jonas-nak öt érve is van, ami ezt alátámasztja.

A mérleg

A Ferrari cash-flow-ja a 2020-as évben pozitív lesz. Adam Jonas modellje a kiadások után a kasszában maradó készpénz összegét körülbelül 150 millió dollárra becsüli, bár a Wall Street szakértői inkább 200 millió dollárt valószínűsítenek. Az egyik vezető gyártó, a Ford Motor ezzel szemben idén körülbelül 2-3 milliárd dollárt éget el.

Új modellek

A Ferrari négy új modellt bocsát ki 2020-ban, az SF90 Stradale, a 812 GTSaz F8 Spider és Roma grand touring változatot. A Rome-nak egy V-8 motorja van, teljesítménye több, mint 600 lóerő. Induló ára 220 000 dollár (több, mint 77 millió forint). Jövőre két új modell érkezik. Az új autók a gazdasági környezet alakulásától függetlenül segíteni fogják a kereslet élénkülését.

Forma-1 versenyek

A versenyzés előnyei nem nyilvánvalóak. A legmagasabb szintű futamok egyes új szabályainak bevezetését azonban a költségek alacsonyan tartása érdekében 2022-ig elhalasztották. Ez rövid távon megtakarítást jelent a Ferrari számára. A vállalat éves jelentése a Forma-1 kiadási tételeit nem részletezi.

A márka

A Ferrari márka tekintélye ma fontosabb, mint korábban bármikor” írta egy kutatási jelentésében Adam Jonas. A jövőt illetően számos licenc-megállapodásra lát lehetőséget. Mi több, a vállalat az e-sportra történő összpontosítással a Ferrari-rajongók új generációjának érdeklődésére számíthat.

Éves előrejelzés

A Ferrari negyedéves számait május 4.-én tette közzé. A pénzügyi előrejelzés tekintetében a vállalat egyedi megoldást alkalmazott: megadott bizonyos értékeket. A legtöbb vállalat egyszerűen visszavonta 2020-ra vonatkozó becsléseit, mert a Covid-19 mindent felborított.

Előre tekintve, a vállalat 1,1 milliárd dolláros Ebitda-értékre számít. A menedzsment eredeti előrejelzése körülbelül 1,4 milliárd volt.

Bár a Ferrari a negyedéves jelentés kiadásakor elmaradt bevételi előirányzatától, a részvény árfolyama így is 7 százalékkal emelkedett. Az első és a második negyedév gyenge bevételi száma nem jelent meglepetést. Olaszország végül is a Covid-19 legsúlyosabb kárvallottjainak egyike. A kormány Észak-Olaszország legnagyobb részét lezárta, beleértve Modena-t is, amely közelében fekszik a Ferrari meghatározó termelési egysége, Maranello.

A Ferrari hét hétre leállította a gyártást. A vállalat vezetése májusi újrakezdést célzott meg, hangsúlyozva a szükséges óvatosságot. "Jelenleg napi 800 önkéntes vértesztre van lehetőségünk, hogy alkalmazottjainkat és családtagjaikat ellenőrizhessük” mondta Louis Camilleri vezérigazgató.

Adam Jonas érveit valószínűleg alátámasztja, hogy a Ferrari évente csak mintegy 10 000 darab, rendkívül értékes sportautót ad el. Nem csupán egy autógyártó, egyben egy luxuscikk-előállító vállalkozás is.

Adam Jonas a maga részéről „vásárlandó” kategóriába sorolja a Ferrari-részvényeket. Célszáma a 180 dolláros részvény-árfolyam, ami körülbelül 15 százalékkal magasabb, mint a jelenlegi árszint.