Bajban Victoria Beckham divatcége

Hírek2019. jan 6.Növekedés.hu

Victoria Beckham divatcégei hosszú ideje igyekeznek nyereségessé válni, kevés sikerrel. Az ex-Spice Girl azonban egyenlőre nem adta fel, bár kevés jel mutat arra, hogy a szerencse a belátható jövőben vállalkozásai mellé szegődik.  A Beckham Brand Holdings, az a vállalat, amely David és Victoria Beckham üzleti birodalmát irányítja, jelentések szerint 30 millió font osztalékot fizetett a házaspárnak, bár a cég Victoriához tartozó elemei mélyrepülésben vannak.     Victoria Beckham divatcégének bevétele 17 százalékkal, 55,7 millió fontra emelkedett, veszteségük azonan az előző évi 8,5 millió fontról 10,3 millió fontra ugrott, és helyzetén csak úgy tudott javítani, hogy leírt közel 7 millió font adósságot, amivel az anyavállalatnak és David Beckham cégének tartozott. Ezt követően a NEO Investment Partners 30 millió font tőkeemelésért cserébe 28 százalékos üzletrészt kapott a ’Victoria Beckham Limited’ vállalkozásban. Túl kicsi "Nem vagyok biztos abban, hogy a vállalat valaha is stabilan nyereséges volt. Éveken át pénzt veszített, így a legutóbbi veszteség inkább megszokottnak, mintsem meglepetésnek tekinthető” mondta a Deutsche Welle hírügynökség munkatársának Russ Mould, az AJ Bell bróker képviselője. „Sok olyan luxus divatmárka létezik, amelyek folyamatosan nagyon magas nyereségszinttel dolgoznak, így a Burberry vagy a Kering által birtokolt Gucci. A legújabb veszteséges év után tehát kijelenthető, hogy a Victoria Beckham márka egyszerűen nem vonz elegendő vásárlót ahhoz, hogy folyamatosan nyereséges lehessen” mondta Russ Mould. „Összességében megállapítható, hogy egy 40 millió font körüli vállalkozás a luxus márkák világában nem éri el a megfelelő méretet. Sok szó esett a költségcsökkentésről, a márka tőkeinjekcióban is részesült, hogy képes legyen finanszírozni a termékfejlesztést és a marketinget, bár már ma is komoly ráfordítással dolgozik”. Egy nehéz ágazat "Az olyan kisméretű márkák esetében, mint a Victoria Beckham, a luxus divat ágazatban hihetetlenül kiélezett és magas költségigényű verseny folyik” mondta az University of Westminster divattervező professzora, Andrew Groves. „A kis- és közép méretű márkák számára rendkívül nehéz a forgalom felfuttatása. A divat konglomerátumok gyártási volumenük, beszállítói hálózataik, hirdetésvásárlási kapacitásaik és a médiafelületek feletti befolyásuk révén ezt a piacot irányításuk alatt tartják”.  Miután a piacvezető brit divat-platform, az Asos a közelmúltban figyelmeztetést adott ki profitjának várható csökkenésével kapcsolatban, értéke az amerikai tőzsdén alig egy fél nap alatt közel 1 milliárd euróval csökkent. Az Asos vezérigazgatója, Nick Beighton a divat ipar „soha nem látott mértékű leértékelődéséről” beszélt. A britek ma már kevesebbet vásárolnak, mint régebben. Az Asos célpiaca a 20-as éveikben járó fiatalok, pont azok, akik kevesebb pénzt költenek, mint egy évtizeddel korábban. A Zalando-tól a H&M-ig valamennyi nagy divat kiskereskedő részvényeinek árfolyama esett, mutat rá az iparági szakértő. „A márka minőségébe, különösképpen pedig marketingjébe folyamatosan invesztálni kell, amihez komoly tőkére van szükség. A luxus piacon egyébként is megfigyelhető bizonyos lassulás azokban a térségekben, ahol a gazdaság nem annyira erős, mint korábban és csökkent az ajándékozási kedv” mondta Russ Mould. Igényesebbé váló fogyasztók "A vásárlók egyre több információval rendelkeznek. Egy márkanév már kevés az eladások fenntartásához, a vevő versenyképes árazást, pénzéért megfelelő értéket vár el. Azt szereti, ha a termék egyedi, kitűnő minőségű és folyamatos ügyfélszolgálat áll a rendelkezésére” mondta Andrew Groves. "Így aztán, bár Victoria Beckham márkája rendkívül széles körben ismert és felkészült tervezőcsapat veszi körül, kínálata egyre jelentéktelenebbé válik ahhoz képest, ami egy modern divatmárkát sikeressé tesz”. „Victoria Beckhamnek bővítenie kell termékválasztékát és fontolóra kell venni az együttműködési lehetőségeket” hangsúlyozta Andrew Groves. „Ez év elején volt egy átmeneti kapcsolata a Reebokkal, a márkának azonban folyamatos partneri kapcsolatra van szüksége, például olyanra, amilyen Stella McCartney és az Adidas között alakult ki. Ez utóbbi hihetetlenül sikeres volt mindkét vállalat számára: új bevételeket hozott, segítette a két vállalkozás alaptevékenységét, növelte a márkák ismertségét és kínálatuk körét” állapította meg Andrew Groves.